(وبلاگ تخصصی خودرو)

(وبلاگ تخصصی خودرو)

مشخصات فنی خودرو ها-عکسهای خودرو و اطلاعاط خودروئی
(وبلاگ تخصصی خودرو)

(وبلاگ تخصصی خودرو)

مشخصات فنی خودرو ها-عکسهای خودرو و اطلاعاط خودروئی

وقتی جی تی -آر معنی میشود

 stillen GT-R 620HP

هیچکس باور نمیکرد که روزی نیسان اتومبیلی بسازد که حتی گاو همیشه خشمگین سنت آگاتا لامبورگینی مورسیه لاگو LP640 را در پیست به زانو در آورد. 

نیسان جی تی آر 2009 اعجوبه ایست که شتاب صفر تا صد3.5 ثانیه و سرعت308 کیلومتر بر ساعت را تنها با پرداخت مبلغی نزدیک به 80هزار یورو در اختیار عاشقان سرعت قرار میدهد.

ادامه مطلب ...

تاریخچه خودروسازی جهان

بعد از اختراع چرخ با توجه به نیاز بشر به سرعت وسایل نقلیه ابتدایی نیز اختراع شدند . انواع ارابه ، گاری و غیره که وظیفه جابجایی انسان ها و بار را عهده دار بودند . تمام این وسایل از دو جزء اصلی تشکیل می شد اول محل قرار گیری انسان و بار که شامل فضای اسکان و قرارگیری بار و چرخ و اجزاء مربوط به آن بوده و دوم نیروی محرکه که اغلب چهارپایان آنرا تشکیل می دادند. نقوش این وسایل نقلیه ابتدایی در لوح ها و تصاویر بجای مانده به چشم می خورد . تغییرات جزیی معمولا هر چند گاه در این وسابل بوقوع می پیوست ولی تغییرات کلی و قابل بحث زمانی اتفاق می افتاد که هر یک از دو بخش ساختاری وسائل نقلیه دچار دگرگونی می شدند

ادامه مطلب ...

سیستم ایموبیلایزر و نسل های مختلف آن

هدف از طراحی این سیستم جلوگیری از سرقت خودرو بوده است. که با پیشرفت تکنولوژی شاهد پیشرفت این سیستم بوده ایم. در اوایل سال
1993 میلادی سرقت اتومبیل رو به فزونی بود. در المان شرکت های بیمه به
فکر راه حلی برای مقابله با این مشکل بودند. در سایر کشور ها نیز موسسات
و سازمان های دولتی نیز دست به کار شده و تمرکز خودشون رو روی امنیت
ماشین ها گذاشتند. راه حل های مختلفی برای جلوگیری از سرقت خودرو ها با توجه به شرایط هر کشور و نیازهای مشتری اتخاذ شد. در امریکا سیستم ورود بدون کلید. در فرانسه سیستم های امنیتی مخفی و دور از دیدافراد. و نهایتا در المان از سیستم های رادیو فرکانس(Radio Frequency Identification )استفاده شد. که در نهایت پس از ازمایش های مختلف سیستم اخر به عنوان راه کار اصلی انتخاب شده ودرصدد توسعه قابلیت های ان برامدند.
از ابتدای پیدایش این سیستم تا به امروز دو وظیفه اصلی برای این سیستم
تعریف شده بود. که ابتدا باز و بست کردن درهای خودرو و بعد روشن کردن خودرو.

ادامه مطلب ...

بررسى سیستم هاى خنک کننده موتور

بررسى سیستم هاى خنک کننده موتور
تشدید قوانین عابرپیاده عامل دیگرى که تأمین کنندگان را ملزم به کوچک تر کردن پکیجهاى سیستمهاى خنک کننده موتور کرده است قوانین جدید مخصوص عابرین پیاده است. هدف این قوانین که از اکتبر سال ۲۰۰۵ در کشورهاى عضو اتحادیه اروپا اعمال شد محافظت از عابرین و دوچرخه سواران در هنگام تصادف با وسایل نقلیه است
ادامه مطلب ...

عیب یابی سنسور های خودرو از روی نشانه های ظاهری

سنسور دور موتور:
1- روشن نشدن خودرو به دلیل ارسال نشدن سیگنال ها به ECU برای پاشش سوخت
2- نمایش ناصحیح دور موتور خودرو در زمان روشن بودن ماشین.
3- ایجاد حالت CUT OFF قبل از رسیدن دور موتور به رد لاین.
4- ثابت ماندن یا حرکت نکردن دور سنج از یک دور موتور مشخص.

سنسور فشار هوای ورودی:
در خودرو های انژکتوری که مجهز به سنسور اکسیژن نمیباشند با از کار افتادن این سنسور بد کار کردن موتور خودرو به وضوح قابل مشاهده و حس میباشد. اما در خودرو های مجهز به سنسور اکسیژن باعث میشود که کار این سنسور رو تصحیح کند. در مواردی که سنسور خراب شود ECU اطلاعات مربوط به فشار داخل منیفولد رو از روی سنسور دریچه گاز محاسبه میکند.

ادامه مطلب ...

سهم خودرو سازان از سهام یکدیگر

بسیاری از خودروسازان پس رکود مالی جهانی-پدیده گرمایش زمین-وضع قانونهای نو زیست محیطی و نا پایداری قیمت سوخت به زانو در آمده اند.در این میان بهران مالی جهانی بی گمان سختترین چالش چند سال گذشته برای خودرو سازان بوده است.بدین روی با اینکه از چند سال پیش همواره پیش بینی میشد که در آینده جهان اتومبیل ودنیای خورو سازان با یک دگر گونی بنیادین روبرو شود اما هم اکنون این دگر گونی ها چنان ناگهانی رخ میدهد که با توجه به وضع موجود کسی را یارای پیش بینی نیست و رویدادهای جهان اتومبیل این روزها به گونه دیگری شگفتی برانگیز شده اند.بنا بر آنچه گفته شد خواندن نوشتار زیر درباره وضعیت کنونی خودروسازان خالی از لطف نیست.

ادامه مطلب ...

جانشین مزدا RX-7

 با اینکه از دو سال قبل، بحث ورود جانشین مزدا rx-7 مطرح بوده است ولی به نظر می رسد در نمایشگاه خودروی امسال توکیو، نسل جدید این مدل معرفی خواهد شد

ادامه مطلب ...

گرانقیمت ترین اس یو وی جهان

 اگر شما نیز فکر می کنید، برای یافتن گرانقیمت ترین اس یو وی دنیا باید در ایالات متحده و اطراف نام هامر جستجو کنید، سخت در اشتباهید چرا که آدرس دقیقاً خلاف جهت و در روسیه است!

ادامه مطلب ...

رنو مگان اسپرتRS

 بخش رنو اسپرت کمپانی رنو با معرفی Megan RS محصول تازه ای را به خانواده اتومبیل های تقویت شده این خودروساز فرانسوی اضافه کرد.

ادامه مطلب ...

Novitec Rosso Edizione 747 وداعی با شکوه با فراری F 430 + گزارش

 با وجود معرفی مدل جدید 458 italia به جای f 430 ، مدل ویژه f 430 اسکودریا هم چنان از محبوبیت بالایی نزد دوست داران فراری برخوردار است ؛ بخصوص اگر کمپانی نوویتک روسو نشان edizione 747 را به آن اعطا کرده باشد .

ادامه مطلب ...

نیسان 370Z با تیونینگ Senner

 370Z فرزند تازه وارد نیسان در بازار داغ کوپه ها ، با طراحی فوق العاده و سقف فرورفته خود یقیناً نظرهای زیادی را به خود جلب می کند .

ادامه مطلب ...