تبادل لینک

باسلام

عزیزان و دوستانی که قصد  تبادل لینک دارند. ابتدا این وبلاگ را 
به نام (دنیای خودرو) لینک کنید ودر همین پست اطلاع دهید تا در اسرع وقت 
با نام مورد نظرخود وبلاگ یا وبسایتشان لینک شود 

با سپاس 
موفق باشید  

لاستیک چیست؟


 

چگونه لاستیک خودرو را سالم نگهداریم؟

مقدمه

تایر به عنوان آخرین عضو گردنده از سیستم انتقال قدرت می باشدکه نقش مهمی را در کنترل خودرو بر عهده دارد.پس انتخاب لاستیک و نگهداری از آن از عوامل مهم برای عملکرد هر چه بهتر این عضو از سیستم محسوب می گردد. یکی از موارد قابل توجه در مورد تایر باد لاستیک می باشد.برای روشن شدن هر چه بهتر این اصل به مثالی اشاره می کنیم.                                            

باورتان می شود در هر قدمی که بر می دارید نیرویی چند برابر وزنتان را به پاها وارد می کنید؟البته پزشکان معتقدندکه این نیرو به صورت یکسان روی تمامی پا وارد نمی شود.براساس مطالعات پزشکی شما چه لاغر باشید چه چاق موقع دویدن یا راه رفتن بیشترین فشار را روی قسمتی از پا وارد می کنید که مثل یک ضربه گیر وزن شما را تحمل می کندو مانع از آسیب رسیدن به استخوان ها می شود. جالب است بدانید همین نظریه را مهندسان مکانیک در مورد لاستیک خودرو دارند.براساس مطالعات صنعتی ترکیب باد و لاستیک در خودرو مشابه استخوان و ......


ادامه موضوع در ادامه مطلب؟

ادامه نوشته

محبوب ترین رنگ خودرو در ایران

محبوب ترین رنگ خودرو برای ایرانی ها
رییس دانشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت نکاتی را درباره دلیل پرطرفدار بودن رنگ سفید در بین خودروهای ایرانی بیان کرد. محمدحسن شجاعی فرد در پاسخ به اینکه چرا بیشتر خودروهای ایرانی به رنگ سفید تولید می شوند؟ اظهار کرد: خودروسازان فهمیده اند که مصرف کنندگان ایرانی بیشتر خودروهای به رنگ سفید را می پسندند به همین دلیل بخش اعظم محصولات خود را با این رنگ تولید می کنند. وی با بیان اینکه از نظر مصرف کنندگان، آلودگی و کثیفی در خودروهای با رنگ سفید دیرتر خود را نشان می دهد، خاطرنشان کرد: همچنین خط افتادگی های بدنه در این خودروها نیز نمود کمتری دارد.
 
رییس دانشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت ادامه داد: البته کلا روحیه مردم مشرق زمین با رنگ سفید سازگارتر است به گونه ای که در لباس های محلی ایران و کشورهایی چون هند، پاکستان و افغانستان سفید، رنگ برتر است. وی افزود: البته برخلاف کشورهای شرقی، مردم در کشورهای غربی اکثرا رنگ تیره را برای خودروها می پسندند که کم بودن تابش آفتاب در این کشورها از دلایل روانی آن
 
 
است. شجاعی فرد با بیان اینکه با وجود علاقه مشتریان ایرانی به خودروهای با رنگ سفید، خودروسازان باید به سمت تنوع رنگ محصولات تولیدی حرکت کنند، تصریح کرد: با این حال خواست و سلیقه مشتری برای خودروسازان ایرانی احترام ندارد به همین دلیل خودروها تنها در چند رنگ محدود سفید، خاکستری، نوک مدادی و نقره ای تولید می شوند.
 
وی تصریح کرد: این در حالی است که در دنیا برای تک تک مشتریان امکان انتخاب رنگ های مختلف برای خودروهای تولیدی وجود دارد.

 خودروی شما چه رنگی هست؟؟؟؟ نام خودرو به همراه رنگ 


نگهداری های غلط ما ایرانی ها از خودرو

نگه داشتن پدال ترمز در هنگام عبور از دست اندازها

این کار فشار زیادی را به سیستم فنربندی،اکسل و سیستم ترمز اتومبیل وارد میکند و نحوه صحیح رد شدن از دست انداز به این صورت است که باید طوری برنامه ریزی کنیم که تا قبل از رسیدن به دست انداز سرعت را کم کرده باشیم و در هنگام عبور از دست انداز ترمز به هیچ عنوان درگیر نباشد.

بالا کشیدن ترمز دستی بدون نگه داشتن کلید آن


چندی پیش در انگلیس دیدم که دوستم زمانی که میخواهد ترمز دستی را بالا بکشد دکمه آن را فشار میدهد و سپس آن را بالا میکشد از او پرسیدم دلیل این کارت چیه؟ گفتش اولین باری که برای امتحان رانندگی رفته بودم سر همین کشیدن ترمز دستی منو رد کردن و برای همه خنده دار بود که میگفتم تو ایران همه اینطوری ترمز دستی رو میکشن و بعدا متوجه شدم که انگلیسی ها به این دکمه کلاچ ترمز دستی میگویند و تا زمانی که کلاچ ترمز دستی را نگرفتی نباید آن را بالا بکشی بعدا خودم هم از تعدادی از دوستانم که مکانیک را به صورت علمی میدانند گفتند که کشیدن ترمز دستی بدون نگه داشتن کلید آن باعث خرابی چرخ دنده های آن و وارد آمدن فشار بیش از حد به سیم ترمز دستی میشود(خدا رو شکر خودم این عادت رو ترک کردم و ترمز دستی رو درست بالا میکشم)

عدم تعویض به موقع .....

ادامه موضوع در ادامه مطلب
ادامه نوشته

35 توصیه مفید جهت کاهش مصرف بنزین

 
1- با سرعت نرانید. اگر با سرعت 90 کیلومتر در ساعت رانندگی کنید می توانید 21 درصد بیشتر از زمانی پیش بروید که با سرعت 110 کیلومتر در ساعت می رانید.
 
2- هرچه می توانید وسایل کمتری در ماشین خود بگذارید. هرچه ماشین سبک تر باشد کمتر بنزین مصرف می کند.

3- طوری برنامه ریزی کنید که مجبور نشوید برای به موقع رسیدن سریع رانندگی کنید.

4- وقتی ماشین را روشن می کنید لازم نیست بیش از 30 ثانیه درجا کار کند. ماشین های جدید طوری طراحی شده اند که حتی در هوای سرد می توانند بلافاصله راه بیفتند.

5- اگر باید بیش از 30 ثانیه بایستید نگذارید ماشین درجا کار کند. برای کاهش مصرف سوخت بهتر است موتور را خاموش کنید و بعداً دوباره آن را روشن کنید.

6-فشار پایتان را روی پدال گاز تغییر ندهید. سعی کنید تاجایی که ممکن است با گاز یکسان برانید.

ادامه موضوع در ادامه مطلب.؟؟
ادامه نوشته

معرفی سیستم هیدرولیک دو طبقه

معرفی سیستم هیدرولیک دو طبقه

سیستم هیدرولیک دو طبقه در موتور سیکلت ها و خودروی های لوکس و با آخرین فناوری یافت می شود. مثلاً در موتور سیکلت های کمپانی BMW این فناوری وجود دارد. این سیستم از دو مدار مجزا تشکیل شده است. یکی مدار فرمان است که با فشردن پدال مستقیما با آن در ارتباط هستید. و مدار دوم که با یک کامپیوتر کنترل می شود مداری است که مستقیما به ترمز شما متصل شده است و نیروی بزرگی برای توقف خودرو فراهم می کند. زمانی که پدال ترمز را می فشارید در حقیقت یک سیگنال فشار از طریق مدار فرمان برای کامپیوتر ارسال می شود. کامپیوتر با اندازه گیری فشار متوجه می شود که راننده چقدر محکم ترمز گرفته است و با کمک یک سیستم سرو و پمپ نیروی متناسب با آن به سمت ترمز ها ارسال....

ادامه موضوع در ادامه مطلب...


ادامه نوشته

توصیه هایی در مورد سیستم ترمز ABS

توصیه هایی در مورد سیستم ترمز ABS

سیستم ترمز ABS یا سیستم ترمز ضد قفل/ضد لغزش هم ممکن است مانند دیگر قسمت های خودرو دچار اشکال شود که در این مقاله به بررسی آن می پردازیم. برخی از این اشکالات منجر به روشن شدن چراغ هشدار آن می شود روشن شدن این چراغ آلارم حتی می تواند نشانه پایین آمدن سطح روغن ترمز باشد

چراغ هشدار دهنده ABS روشن شده است

اگر فقط چراغ هشدار دهنده ABS روشن شده است و هیچ چراغ دیگری روشن نشده است به سادگی مشخص می شود که مشکل مربوط به خود سیستم ABS  است تا سیستم ترمز دلیلش هم مشخص است چون این آلارم از کامپیوتر سیستم ABS ترمز خودرو صادر می شود. این ایراد معمولا یک ایراد الکتریکی یا برقی از قبیل خرابی سنسور سرعت چرخ، خرابی رله تغذیه کننده مدار یا پمپ سیستم ABS  یا در برخی موارد پایین بودن سطح روغن ترمز در......

ادامه موضوع در ادامه مطلب؟؟؟

ادامه نوشته

اگر شمع ها را سرویس نکنیم چه می شود؟

چگونه شمع را تعمیر کنیم 

شمع خودرو قطعه کوچکی است که داخل سیلندر موتور قرار می گیرد و از یک سمت ولتاژ بالا به آن اعمال می شود و در سمت دیگر که داخل سیلندر قرار می گیرد جرقه ایجاد می شود. این جرقه باعث انفجار مخلوط هوا و بنزین در داخل سیلندر موتور می شود که این انفجار در نهایت نیروی لازم را برای موتور فراهم می کند. برای اینکه موتور دارای راندمان مناسب باشد لازم است که شمع ها سرویس شوند یا در صورت لزوم تعویض گردند.
آیا سرویس شمع ها لازم است؟

در جواب باید بگویم اگر مصرف سوخت و درست کار کردن موتور برای شما اهمیت دارد بله سرویس شمع ها لازم است. در قسمت انتهایی شمع جایی که جرقه رخ می دهد شکافی بین دو قسمت فلزی وجود دارد که به این دو قطعه فلز الکترود می گویند. که عوام به آنها سوزن شمع می گویند امروزه شمع هایی وجود دارند که دارای چند الکترود هستند این شمع ها معمولا کارایی بهتری دارند.

الکترودهای شمع ......


ادامه موضوع در ادامه مطلب ؟؟؟

ادامه نوشته

تندر90 و دانستنی هایش

این لقب تندر‌۹۰ در سالی که گذشت بود زیرا عرضه آن کمتر از تولیدش بود و مردم براساس تجربه خوبی که با آن پیدا کرده بودند، خرید آن را به یکدیگر توصیه می‌کردند. متن زیر حاصل تجربه رانندگی ۲۵ هزار کیلومتری با این خودرو است.

تندر‌۹۰ در واقع محصول تفکر شرکت رنو برای ساخت خودرویی با قیمت حدود ۵۰۰۰ یورو می‌باشد که در سال ۱۹۹۹ بعد از ۴ سال تحقیقات به عنوان پروژه X90 توسط زیر مجموعه رومانیایی رنو، “داچیا” به بازار عرضه شد. خصوصیات بارز این خودرو در واقع اقتصادی بودن آن عنوان شد بطوری که رنو خودرویی ارزان با مصرف کم و در عین حال کاربردی را در نظر داشت.....

ادامه موضوع در ادامه مطلب؟؟؟
ادامه نوشته

دنا و جذابیت هایش


 معمولا زمانی که ایران‌خودرو یا سایپا یک خودرویی را به عنوان خودروی ملی طراحی و عرضه می‌کنند، موجی از انتقادات در مورد آن‌ها شروع می‌شود. حال پس از گذشت سال‌ها از طراحی سمند به عنوان آخرین خودروی ملی که ایران‌خودرو طراحی کرده بود، این شرکت دنا را به عنوان خودرویی جدید با امکانات و قابلیت‌های زیاد معرفی کرده است. کمی صبر کنید تا ببینیم انتقاداتی که در مورد دنا است به جا هستند یا نه!

برای خواندن ادامه موضوع به ادامه مطلب رجوع فرمایید؟؟

ادامه نوشته

اتوبوس بسیار زیبای فضایی در ژاپن

دیگر نیازی به رفتن به فضا نیست. یک شرکت ژاپنی اتوبوس هایی به شکل فضایی ارائه داده و برای مسافران فیلم های علمی تخیلی نشان می دهد. طراحی این اتوبوس بیشتر شبیه به یک سفینه فضایی است.

اتوبوس بسیار زیبای فضایی در ژاپن (عکس)

برای دیدن بقیه عکسها به همراه توضیح به ادامه مطلب بروید

ادامه نوشته

سوئیچ عجیب این خودرو

سوئیچ عجیب این خودرو آخرین مدل بی‌ ام و  +عکس

برای خواندن توضیحات و بقیه عکسها از ادامه مطلب بازدید فرمایید

ادامه نوشته

بهترین رانندگان خانم در جهان

معمولاً وقتی از رانندگی زنان حرف به میان می‌آید، داد مردان به هوا می‌رود. فرم خاص پشت فرمان قرار گرفتن آن‌ها، سرعت پایین حرکت، تغییر جهت‌های ناگهانی و بی‌توجهی به اطراف عمده دلایلی هستند که این گروه از رانندگان به آن محکوم می‌شوند. اما از همین جماعت، عده‌ای هم هستند که دست همه آقایان را از پشت بسته‌اند. استادان ریس و درگ و شتاب. بانوان جسوری که گاه به سرعت‌هایی دست پیدا می‌کنند که برای یک مرد پرمدعا غیرممکن است. این گزارش شما را با 20 خانم راننده مطرح دنیا که هنوز هم پشت فرمان می‌نشینند، آشنا می‌کند.

Chrissy Wallace

معرفی بهترین رانندگان خانم در جهان + عکس

ادامه موضوع و عکسها در ادامه مطلب...

ادامه نوشته