(وبلاگ تخصصی خودرو)

(وبلاگ تخصصی خودرو)

مشخصات فنی خودرو ها-عکسهای خودرو و اطلاعاط خودروئی
(وبلاگ تخصصی خودرو)

(وبلاگ تخصصی خودرو)

مشخصات فنی خودرو ها-عکسهای خودرو و اطلاعاط خودروئی

فراری ENZO

معرفی Ferrari Enzoشرکت فراری با تولید این خودروباز هم قدرت خود را به رخ شرکتهای اتومبیل سازی دنیا کشید ..این قول فراری دارای موتور 12 سیلندر V شکل می باشد

ادامه مطلب ...

فرمول محاسبه سرعت خودرو در هر دنده

محاسبه سرعت خودرو در هر دنده با داشتن ضریب دنده مربوطه و ضریب دنده نهایی و اندازه چرخ به راحتی امکان پذیر است. به مثال زیر دقت فرمایید:

فرض کنید که میخواهید سرعت نهایی خودروی ویتارا را محاسبه کنید:

ادامه مطلب ...

سیستم انتقال قدرت دو کلاچهDCT

Dual  Clutch Transmission 

مقدمه:

سیستم انتقال قدرت از نظر نوع تعویض دنده به دو دسته معمولی و اتوماتیک تقسیم بندی می شوند. در سیستم انتقال قدرت معمولی ،  راننده با فشار دادن پدال کلاچ و با استفاده از دسته دنده ،دنده را تعویض مى نماید.در  سیستم انتقال قدرت اتوماتیک که  با استفاده از یک مبدل گشتاور(به جای کلاچ)و یک یا چند مجموعه چرخ دنده  سیاره اى،  همه کارهاى تعویض دنده به صورت خودکار انجام می گیرد.  اما سیستم دیگرى مابین این دو سیستم  وجود دارد که ترکیبى از بهترین ویژگى هاى هر دو سیستم را دارا می باشد و آن سیستم انتقال قدرت دو کلاچه است که به آن، سیستم انتقال قدرت شبه اتوماتیک، سیستم دستى بدون کلاچ یا سیستم دستى انتقال قدرت اتوماتیک شده هم گفته مى شود. البته در زمینه ماشین هاى مسابقه سیستم هاى شبه اتوماتیک مانند گیربکس دستى متوالى همواره استفاده شده اند اما در ماشین هاى معمولى تکنولوژى نسبتاً جدیدى است.  

ادامه مطلب ...

گیربکس Tiptronic

گیربکس خودروها از نظر تعویض سرعت دارای دو مکانیزم هستند.

1-  مکانیزم پیوسته    2-مکانیزم مرحله ای(سکوئنشال)

مکانیزم پیوسته حالتی است که کمتر رایج بوده و درآن مقدار دنده مطرح نیست و در واقع چرخ دنده هایی که وظیفه انتقال نیرو را بر عهده دارند به صورت مخروط های متداخل بر روی همدیگر قرارمی گیرند وهرگز در یک لحظه  نمی توان گفت که گیربکس در چه دنده ای است . این گیربکس  ها در اتومبیل کاربرد محدودی دارند و در اتومبیل های برقی و برخی قایق های موتوری مسابقه ای استفاده می شوند.

ادامه مطلب ...

سامانه کنترل کشش و چسبندگی ATC , DTC , TCS

درباره سامانه TCS بیشتربدانیم :
قابلیت کنترل خودرو در شرایط خاص حتی برای رانندگان حرفه ای می تواند درد سر ساز باشد چرا که مهارت در رانندگی تنها فاکتور تعیین کننده برای رهایی یافتن از مهلکه نیست از این رو خودرو سازان تلاش میکنند با بالا بردن ضریب امنیتی محصولاتشان بوسیله سامانه های هوشمند تا حدی از خطرات احتمالی پیشگیری کنند. شروع عصر حکم رانی سامانه های هوشمند بر فرامین راننده را میتوان از زمان تولد ABS دانست، سیستمی که در مراحل بعدی مکمل کار سامانه هایی از قبیل TCS , ESP , EBD , ABA ... شد .
ادامه مطلب ...

Audi-Q7 مدل 2011

ََآئودی رسماً اعلام کرده که تغییرات فنی گسترده‎ای را روی q7 جدید اعمال کرده که از آن دسته می‎توان به جایگزینی موتور 6 سیلندر سوپرشارژردار به جای 6/3 لیتری v6 و 2/4 لیتری v8 اشاره داشت.

ادامه مطلب ...

دوج و ایپر SRT 10 مدل 2010

برای سال جدید میلادی دوج توانسته وایپر srt 10 را با تغییراتی از جمله رنگ گرافیتی و رینگ‏های 5 و 6 پره‎ای در کنار کیت بدنه اسپرت عرضه کند.

ادامه مطلب ...

اینفینیتی Q56 مدل 2011

تمامی مدل‏های 2011 این غول اینفینیتی با سیستم 2 و 4 چرخ متحرک دارای پشرانه v8 و 6/5 لیتری 400 اسب‏بخار و 600 نیوتن‎متری تولید می‎شوند.

ادامه مطلب ...