X
تبلیغات
رایتل

بررسى سیستم هاى خنک کننده موتور

پنج‌شنبه 14 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 07:43 ب.ظ
بررسى سیستم هاى خنک کننده موتور
تشدید قوانین عابرپیاده عامل دیگرى که تأمین کنندگان را ملزم به کوچک تر کردن پکیجهاى سیستمهاى خنک کننده موتور کرده است قوانین جدید مخصوص عابرین پیاده است. هدف این قوانین که از اکتبر سال ۲۰۰۵ در کشورهاى عضو اتحادیه اروپا اعمال شد محافظت از عابرین و دوچرخه سواران در هنگام تصادف با وسایل نقلیه است

امروزه کمیسیون اروپا دو تست در زمینه تصادف عابرین پیاده انجام مى دهد. آزمایش اول در مورد ضربه وارده به ناحیه پایینى پاى یک عابر بالغ و یا سر یک کودک و آزمایش دوم در مورد ضربه وارده به قسمت بالاى پا و سریک عابر بالغ است. این قوانین براى به نصف رساندن تلفات تصادفات وسایل نقلیه با عابرین و دوچرخه سواران که پیش از این در حدود ۸۰۰۰ نفر در سال بودند، وضع شده است. درمجموع این قوانین روى طراحى موتور و محل قرار گیرى اجزاى آن تاثیر مى گذارند و تولید کنندگان باید به چنین عواملى نیز فکر کنند. اوو در این باره مى گوید: ما روى راههایى که بتوان عملکرد مدول هاى خنک کننده را ارتقا داد هستیم تا بتوانیم در ضمن کوچک کردن این سیستمها افتى در عملکرد آنها نداشته باشیم. ما با همکاران خود مانند شرکت هلا و پلاستیک امنیوم۳ به دنبال راههایى هستیم تا بتوانیم سیستمهاى خنک کننده موتور را با رعایت استانداردهاى اتحادیه اروپا روى موتورها نصب کنیم و در حین حال عملکردى مناسب را به مشتریان خود ارائه دهیم. در واقع مدیریت تصادفات یکى از فعالیتهاى اصلى سرمایه گذارى مشترک گروه بهر و هلا است. استووارت در این باره مى گوید:قوانین ایمنى عابرپیاده برروى مبدلهاى گرمایى بسیار تاثیر گذاشته است و ما را وادار به کاهش ارتفاع این سیستمها و نتیجتاً فشرده کردن آنها کرده است. در ضمن روش نصب نیز در حال تغییر است. تصادفات با سرعتهاى پایین نیز به مسأله مهمى تبدیل شده است. به عبارت ساده تر ما باید آسیب وارده به سیستم خنک کننده در تصادفات با سرعت پایین را حداقل یا حذف کنیم تا هزینه تعمیرات کاهش و هزینه بیمه افزایش یابد. درتصادفات با سرعت پایین بیمه گر مایل است که از سیستم خنک کننده محافظت شود و آسیب جدى به آن وارد نشود اما در عین حال به مشترى این اطمینان را مى دهد که بتواند صحنه تصادف را به راحتى ترک کند و خودروى خود را به تعمیرگاه ببرد. در ژاپن نیز وضعیت با اندکى تفاوت به همین صورت است. شینیچى اودا، مدیر ارشد واحد سیستمهاى خنک کننده شرکت دنسو، در این باره مى گوید: براى بدست آوردن عملکردى مناسب از موتور، سیستم خنک کننده آن باید بتواند در شرایط سخت مانند جاده هاى شیب دار یا هواى گرم پاسخگو باشد.خودروهاى هیبریدى؛ چالشى جدید باوجودى که خودروهاى هیبریدى تغییر اساسى در سیستم هاى انتقال گرماى موتور ایجاد نکرده اند اما گروه بهر معتقد است که آنها خبر خوشى را براى سازندگان سیستمهاى کنترل دما دارند، زیرا این گونه خودروها نیازمند تکنولوژیهاى جدید براى خنک کردن باترى و سیستم الکترونیکى هستند. اوو مى گوید:وقتى این خودروها گسترش یافته و نیازهاى آنها مشخص شود، ما شاهد ابداعات بیشترى در این حوزه خواهیم بود.

نظرات (0)
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)

نام :
ایمیل :
وب/وبلاگ :
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد