(وبلاگ تخصصی خودرو)

(وبلاگ تخصصی خودرو)

مشخصات فنی خودرو ها-عکسهای خودرو و اطلاعاط خودروئی
(وبلاگ تخصصی خودرو)

(وبلاگ تخصصی خودرو)

مشخصات فنی خودرو ها-عکسهای خودرو و اطلاعاط خودروئی

Novitec Rosso Edizione 747 وداعی با شکوه با فراری F 430 + گزارش

 با وجود معرفی مدل جدید 458 italia به جای f 430 ، مدل ویژه f 430 اسکودریا هم چنان از محبوبیت بالایی نزد دوست داران فراری برخوردار است ؛ بخصوص اگر کمپانی نوویتک روسو نشان edizione 747 را به آن اعطا کرده باشد .

مهندسین نوویتک روسو به منظور افزایش توان موتور 8 سیلندر 32 سوپاپ این فراری ، آن را به دو بخش 4 سیلندر تقسیم کرده اند . هر یک از این دو بخش کمپرسور ، سوپرشارژر و سیستم خنک کننده مختص خود را دارند ولی در عمل یکپارچه کار می کنند . سیستم خنک کننده این اتومبیل مجرای گردش آب مجزایی دارد که به کمک این طراحی جدید دستیابی به بیشینه فشار  bar 53/0 میسر شده است . رادیاتور این سیستم در قسمت دماغه اتومبیل ، پشت دریچه ورودی هوا قرار گرفته است و به منظور ایجاد دوام بیشتر و کارآیی بهتر رادیاتور دومی نیز برای روغن در نظر گرفته شده است . هوای خنک مورد نیاز موتور از طریق یک مجرای هادی به داخل محفظه احتراق کشیده می شود و وظیفه تأمین و تنظیم سوخت کافی نیز به عهده 8 انژکتور جریان بالا گذاشته شده است .
متخصصین نوویتک روسو سیستم مدیریت موتور را هم مورد بازبینی مجدد قرار داده اند و با ایجاد هماهنگی لازم بین اجزای مختلف سبب 200 دور افزایش در دور مجاز موتور شده اند . با این برنامه تیونینگ توان خروجی پیشرانه این فراری با 237 واحد افزایش نسبت به اسکودریای قدیمی به رقم خیره کننده 747 اسب بخار در دور موتور 8500 و گشتاور آن با 268 واحد افزایش به 738 نیوتون متر در دور موتور 6300 رسیده است . در نتیجه دستیابی به شتاب 0 تا 100 کیلومتر در 4/3 ثانیه ، 0 تا 200 کیلومتر در 4/9 ثانیه ، 0 تا 300 کیلومتر در 9/22 ثانیه و بالاخره سرعت نهایی 351 کیلومتر در ساعت میسر شده است .
برای ایجاد چابکی و هندلینگ بهتر سیستم تعلیق جدیدی با کارآیی بالا برای edizione 747 طراحی شده که ارتفاع خودرو را 30 میلی متر کاهش داده است . از سوی دیگر با افزودن یک سیستم هیدرولیک به این مجموعه امکان 40 میلی متر افزایش موقتی ارتفاع خودرو در قسمت جلو جهت ایجاد شرایط عادی رانندگی روزانه فراهم شده است . این افزایش ارتفاع از طریق کلیدی که در کابین خودرو تعبیه شده صورت می پذیرد و هنگامی که راننده پس از عبور از سرعت گیر کلید را به حالت اولیه باز نگرداند این عمل به صورت اتوماتیک در سرعت 80 کیلومتر انجام می شود .
ابعاد رینگ های سه تکه استفاده شده 20*j 5/8 در جلو و 20*j 12 در عقب می باشد که به ترتیب توسط لاستیک های میشلین پایلوت کاپ اسپرت با سایز 20zr30/245 و 20zr25/315 احاطه شده اند .
این تیونر آلمانی برای حفظ اصالت اسکودریا از ترکیب رنگ های زرد مات و خاکستری در نقاشی بدنه استفاده کرده است . این ترکیب رنگی در چراغ های عقب ، عقربه ها و رینگ های اتومبیل نیز دنبال شده است . غربیلک فرمان و پدال های تعویض دنده برای ایجاد چسبندگی بیشتر ، از ترکیب چرم و فیبرکربن ساخته شده اند و همانند دیگر قطعات داخل اتاق خودرو به رنگ مشکی مات رنگ آمیزی شده اند . تم غالب رنگی مات تا درپوش موتور نیز ادامه دارد . هنوز اطلاعاتی درباره قیمت این خودرو منتشر نشده است .
 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد