(وبلاگ تخصصی خودرو)

(وبلاگ تخصصی خودرو)

مشخصات فنی خودرو ها-عکسهای خودرو و اطلاعاط خودروئی
(وبلاگ تخصصی خودرو)

(وبلاگ تخصصی خودرو)

مشخصات فنی خودرو ها-عکسهای خودرو و اطلاعاط خودروئی

سهم خودرو سازان از سهام یکدیگر

بسیاری از خودروسازان پس رکود مالی جهانی-پدیده گرمایش زمین-وضع قانونهای نو زیست محیطی و نا پایداری قیمت سوخت به زانو در آمده اند.در این میان بهران مالی جهانی بی گمان سختترین چالش چند سال گذشته برای خودرو سازان بوده است.بدین روی با اینکه از چند سال پیش همواره پیش بینی میشد که در آینده جهان اتومبیل ودنیای خورو سازان با یک دگر گونی بنیادین روبرو شود اما هم اکنون این دگر گونی ها چنان ناگهانی رخ میدهد که با توجه به وضع موجود کسی را یارای پیش بینی نیست و رویدادهای جهان اتومبیل این روزها به گونه دیگری شگفتی برانگیز شده اند.بنا بر آنچه گفته شد خواندن نوشتار زیر درباره وضعیت کنونی خودروسازان خالی از لطف نیست.

آیا باور کردنی است که: 

۱-سرنوشت جنرال موتورز بزرکترین خودروساز جهان در ۸۰سال گذشته به ورشکستگی بینجامد 

وادامه شاخت نیمی از ساخته های شناخته شده خود را کنار گذارد و مالکیت آن در اختیار دولت آمریکا قرار گیرد 

۲-پورشه همه روئسای ارشد خود را اخراج کند و امروزه در کنار بنتلی و بوگاتی در رده دهمین خودرو ساز زیر مجموعه ولکس واگن جای گیرد. 

۳-اپل با سابقه ۱۴۰ساله اش تنها به انگیزه اینکه شاید یک بانک روسی سهامدار عمده آن شود به دست روسها بیفتد وبه ناچار زیر بال یکی از کارخانه های ورشکسته و فرسوده خودروسازی روسیه را نز بگیرد. 

۴-اتومبیل اشرافی آستون مارتین در آینده باید شبیه یک تویوتا کوچک اما با روکشهای چرم در کابین باشد.بیچاره جیمز باند! 

۵-ساب سوئد در آینده در دستان خودروسازی قرار گیرد که تنها تجربه اش ساخت شمار اندکی خودرو سوپر اسپرت در سال است. 

۶-خورو غول پیکر هامر شاید به وسیله چینی ها ساخته شود. 

۷-بزرگترین شعار ب ام و پائین تر آوردن مصرف سوخت باشد. 

۸-فیات سرپرستی کرایسلر را بر عهده بگیرد ودر آینده فیات پاندا به جای جیپ در ایالات متحده رفت و آمد کند  

۹-ولوو برنامه ساخت موتورهای هشت سیلندر خود را کنار گذاشته و به پیشرانه های ۱.۶ لیتری دیزل پژو روی آورد. 

۱۰-هوندا در مسابقات فرمول ۱ شرکت نکند . 

۱۱-تویوتا برای نخستین بار در تاریخ این کمپانی زیان دهد 

نام کمپانی

تویوتا موتورز

جنرال موتورز

فولکس واگنAG

فورد موتورز

هیوندای-کیا

دایملرAG

پژو سیتروئنPSA

 

تویوتا 

شورلت

فولکس واگن

فورد

هیوندای

مرسدس بنز

پژو

 

لکسس

کادیلاک

آئودی

لینکلن

کیا

اسمارت

سیتروئن

 

دایهاتسو

بیوک

اشکودا

مرکوری

 

میباخ

 

 

سایون

جی ام سی

سئات

ولوو

 

فرایت لاینر

 

مالکیت

هینو

کوروت

پورشه

 

 

وسترن استار

 

 

 

هولدن

لامبورگینی

 

 

میتسوبیشی 

 

 

 

ج ام

بوگاتی

 

 

 

 

 

 

دوو

بنتلی

 

 

 

 

 

 

 

اسکانیا

 

 

 

 

 

سوبارو

اپل 20%

مان 29%

 

 

 

 

سهامداری در

فوجی17%

 

 

 

 

 

 

 

ایسوزو6%

 

 

 

 

 

 

نام کمپانی

فیات اتو

رنو

نیسان

بی ام و

کرایسلر

تاتا موتورز

شانگهای اتوموتیو

 

فیات 

رنو

نیسان

بی ام و

کرایسلر

تاتا 

ام جی

مالکیت

آلفا رومئو

داچیا

اینفینیتی

مینی

دوج

لندرور

سنگ یانگ

 

لانچیا

سامسونگ موتور

 

رولز رویز

جیپ

جاگوار

 

 

ایویکو

 

 

 

 

 

 

 

کرایسلر20%

نیسان 44%

رنو 15%

 

 

 

 

سهامداری در

فراری

لادا 50%

 

 

 

 

 

 

مزراتی

 

 

 

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد