X
تبلیغات
نماشا
رایتل

اولین آستون مارتین DBS باسقف کروکی

چهارشنبه 31 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 06:54 ب.ظ

آستون مارتین BBS مدل تقویت شده DB9 است. این اتومبیل تا کنون تنها بصورت سقف ثابت و کوپه تولید میشد ولی مدیران آستون مارتین تصمیم گرفته اندتا اولین مدل DBS ولانته را به بازار بفرستند.

در فرهنگ آستون مارتین ولانته به معنی سقف کروکی یا متحرک و حرف S به معنای اسپرت است.طراحان ومهندسان این اتومبیل سقف جمع شونده آن را طوری طراحی کرده اند تا زیبایی بدنه حفظ شده و فضای مفید صندوق عقب لطمه نبیند و قیمت تمام شده آن در حد مطلوبی باقی بماند.DBS های کوپه را میتوان بصورت 2 یا 4 نفره سفارش داد ولی DBSولانته تنها بصورت 4 نفره ارائه میشود. به این منظور شاسی اتومبیل در قسمت جلو و عقب   تقویت و سیستم تعلیق آن برای این نوع ساختار تنظیم شده است.ولی مابقی قطعات و اجزای فنی چون موتور12 سیلندر 5.9لیتری که 510 اسب بخار قدرت دارد وگیر بکس 6 سرعته خودکار که در محور عقب جای گرفته و ساختZF یا گراتزیانواست با DBS تفاوتی ندارد.برای ساخت یک دستگاه آستون مارتین از بهترین اجزا استفاده میشود.برای مثال دیسکهای ترمز سرامیکی-بدنه ای زیبا که از آلومینیوم و فیبر کربن و با کمک دست ساخته شده است-سیستم تعلیق مستقل در چهار چرخ با اجزای تمام آلومینیومی-یک سیستم صوتی بنگ اند الوفسن با توان خروجی 1000 وات و رنگهای بسیار زیبا وشاد برای بدنه به سفارس خود شما. 

آستون مارتین برای DB9 گیربکس 6سرعته دستی نیز ارائه میکند ولی گیربکس 6 سرعته خودکار آن رانندگی را برای شما تسهیل کرده است.این گیربکس در محدوده دور موتور غیر مجازبه هیچ عنوان دنده ها را سبک نمیکندو معکوس کردن دندن های آن فقط در صورتی انجام میشود که دور موتور و گیربکس در حالت متعادل وهماهنگی باشند.در حالت تاچ ترونیک نیز امکان تعویض دنده ها به وسیله پدالهای پشت غربالک فرمان وجود دارند.اتومبیلهای کروکی به علت نداشتن سقف مقاومت پیچشی کمتری دارندو معمولا برای تقویت شاسی آنهااز اتصالات فولادی استفاده میشود ولی آستون مارتین دارای شاسی پیشرفته ای است که حتی در حالت کروکی نیازی به این اتصالات ندارد چون یک سازه کربنی که بسیار سبک و محکم است دو طرف شاسی آن را به یکدیگر وصل کرده و مقاومت لازم را ایجاد میکند.عدم نیاز به به اتصالات فولادی در مدل ولانته باعث شده تا وزن این مدل تنها 90 کیلو گرم بیشتر از مدل کوپه باشد. 

یکی دیگر از شاهکارهای مهندسان آستون مارتین کاهش صدای راه یافته به داخل کابین در حالت سقف باز است.اگر چه اتومبیلهای کروکی همواره با مشکل سروصدا وجریان هوای راه یافته به درون کابین مواجه هستندولی این مسئله در آستون مارتین تا حدود زیادی حل شده است. 

DBS ولانته با برخورداری از گشتاور567 نیوتون متریخود در مدت4.5 ثانیه از حال سکون به سرعت 100کیلومتر بر ساعت میرسد وحتی وزن 1812 کیلو گرمی آن مانعی برای دست یابی به سرعت280کیلومتر بر ساعت نیست.ترمز های پیشرفته آستون مارتین در هر شرایطی اتومبیل را متوقف میکندو واژه(گرم کردن) برای آنها بی معنی است .شاسی سبک وزن ومحکم آن نیز هیچگاه جیر جیر نمیکند مگر اینکه بخواهید با آن یک پیچ 180 درجه بزنید.در حال حاضر BBS ولانته با قیمت 282 تا286 هزار دلار کران ترین محصول آستون مارتین بوده ودر تیراژ تقریبا محدودی تولید میشود. 

 

 

عکسهای ضمیمه 

۱-۲-۳

نظرات (0)
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)

نام :
ایمیل :
وب/وبلاگ :
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد