(وبلاگ تخصصی خودرو)

(وبلاگ تخصصی خودرو)

مشخصات فنی خودرو ها-عکسهای خودرو و اطلاعاط خودروئی
(وبلاگ تخصصی خودرو)

(وبلاگ تخصصی خودرو)

مشخصات فنی خودرو ها-عکسهای خودرو و اطلاعاط خودروئی

معرفی Saleen S7

Saleen S7 س و پ ر اسپرت آمریکایی
در سال 2002 وقتی که خودروسازی Saleen نخستین نسل از مدل S7 را عرضه کرد، این اتومبیل یک خودروی پر قدرت خیابانی به حساب می آمد که تعدادی از نشریات معتبر خودرو، آن را تندروترین اتومبیل ساخت آمریکا در جهان می شناختند ولی طی سه سال گذشته با تغییر اوضاع و ورود رقبایی از قبیل مرسدس، فراری، لامبورگینی، پورشه و ...، شرکت سالین بر آن شد تا اَبَر خودروی S7 Twin Turbo را ارایه نماید.

پیشرانه تمام آلومینیم V8 گونه S7 توسط سالین مهندسی شده و شکل گرفته است. 7 لیتر حجم در کنار سوپاپ های استیل مجهز به ضامن های تیتانیومی و سیت هایی از جنس برلیوم برای سوپاپ های دود، سر سیلندر ماشین کاری شده به وسیله CNC و سامانه اگزوز از جنس استیل، محفظه خشک روغن و ... همگی کمک می کنند تا با ورود هوا از راه ورودی روی سقف به دو توربو چارجر Saleen – Garrett و گذر از چند راهه آلومینیمی ورودی هوا، 750 اسب بخار نیرو و 949 نیوتن متر گشتاور حاصل شود.
آیرودینامیک بدنه به دقت مورد موشکافی قرار گرفته است. بر همین اساس مجموعه براگیر و دیفیوزر عقب تغییر کرده و گلگیرهای جلو شکل تازه ای به خود گرفته اند که در نتیجه ضریب پسا S7 حدود 40 درصد کاهش یافته و نیروی فشاری بدنه 60 درصد افزایش پیدا کرده است.

اتومبیل سوپر اسپرت S7 به جعبه دنده 6 سرعته دستی و دیفرانسیل لغزش محدود، دیسکهای ترمز 15 اینچی در پس رینگ های 19.9/5 اینچی در محورهای جلو و دیسک های ترمز 14 اینچی همرا با رینگ های 20.12 اینچ برای چرخ های عقب به ترتیب دارای لاستیک های 275/35ZR19 و 345/30ZR20 ساخت میشلن از نوع Sport P52 Pilot و سرانجام بازوهای جناغی، کمک فنر آلومینیمی، فنرهای حلقوی و میله های ضد غلتش به عنوان سامانه تعلیق، مجهز است.
بهای این خودروی 1338 کیلوگرمی، 555 هزار دلار تعیین شده است تا قادر باشد بسیاری از رقبایش را با این حربه از میدان خارج کند اما نباید فراموش کرد که سرعت سنج سالین S7، تنها در مدت 2/8 ثانیه پس از حرکت، عدد 96 کیلومتر بر ساعت را پشت سر می گذارد و با این که بالاترین سرعت آن اعلام نشده است، می توان قابلیت دستیابی به سرعتی در حدود 330 کیلومتر بر ساعت را برای آن پیش بینی کرد. به این ترتیب این سوپر اسپرت آمریکایی از این حیث نیز یارای مقابله با حریفانش را دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد