شما
مى توانید مشکل هوای ورودى به موتور را با افزودن یک لوله هوا کش رفع
کنید.خودروهای چند منظوره نظامی اغلب شامل یک هواکش است و اجازه مى دهد
که غوطه وری این خودرو ها تا 5 فوت آب نیز امکان پذیر باشد(1.6 متر)
پس برای شناوری خودرو در آب لازم است که موتور کاملا ضد آب شود. بنابراین سئوال این متن مى تواند بدین صورت تغییر یابد:
" آیا ضد آب کردن موتور دیزل راحت تر است یا موتور بنزینی؟"
برای ضد آب کردن هر خودروی بیابانی (آف رود) , قسمت های مختلفی برای اینکار وجود دارد. برای مثال:
• هر وسیله الکتریکی مانند ecu , برف پاک کن ها , چراغ ها , باتری و غیره بایستی آب بندى (ضد آب)شوند.
• هر هواکشی برای کارتر , دیفرانسیل و ... بایستى آب بندی شود ( یا همسطح لوله هواکش شوند)
• باک سوخت مى بایست آب بندی شود و هواکشی مناسب آن نیز انجام شود
• هر محفظه یا شکافی که مى تواند پر از آب شود بایستى خالى از آب گردد.
با فرض رعایت شدن موارد فوق و ضد آب بودن موتور,
آنگاه خودرو مى تواند در آب نیز به حرکت خود ادامه دهد.به طور کلى ضد آب
کردن موتورهاى دیزلى آسان تر از موتورهاى بنزینى است بخاطر وجود سیستم
جرقه زنی و شمع در موتور بنزینی که کار را برای آب بندی سخت مى کند. این
اجزا در ولتاژ بالا کار مى کنند و درز گیری و ضد آب کردن آنها سخت ا ست (
اما غیر ممکن نیست).
یک موتور دیزل سیستم
جرقه زنی ندارد .اگر موتور دیزل یک پمپ سوخت مکانیکی و نیز انتقال قدرت
کاملا مکانیکی داشته باشد دیگر هیچ نگرانی بابت سیستم کنترل الکترونیکی
این نوع از موتورها و در نتیجه خودروها وجود ندارد.این ترکیبات مى تواند
منجر به یک موتور دیزل شود که به آسانی ضد آب مى شود. به همین دلیل است که
خودروهاى نظامى اى که مى توانند از آب عبور کنند موتورهاى دیزل دارند.