کنترل فعال حرکت بدنه
دیفرانسیل قفل شونده خودکار
سامانه ضد بلوکه (قفل شدن) ترمز
سامانه فعال کنترل سرعت پیمایش
انجمن خودروسازان اروپا (این حروف مخفف یک عبارت فرانسوی به همین معنی هستند)
سیستم فعال روشنایی پیچ ها بوسیله چراغ های جلو
تنظیم خودکار چراغ های جلو
کنترل اتوماتیک عملکرد موتور (جلوگیری از ضربه)
سامانه صوتی کمکی برای پارک کردن
سامانه ضد لغزش
سامانه سرویس فعال خودرو (اطلاع دهنده سرویس لازم برای موتور)
سامانه چهار چرخ متحرک دائمی
سامانه کمکی ترمز که در مواقع ترمزگیری حداکثر فشار را به ترمزها وارد می آورد
واحد اسب بخار ، معادل 746 وات که در زبان المانی با PS نشان داده می شود
سامانه ای برای بالاتر بردن کارایی ترمزها در پیچ های تند
قطعات باز شده یا منفصل یک محصول
گاز طبیعی فشرده شده
سامانه راداری ضد تصادف
جعبه دنده با تعویض پیوسته
میل سوپاپ دوتایی از بالا
کنترل سواری پویا (برای فنربندی های جدید)
کنترل ثبات پویا (با کمک ترمز)
سامانه سوخت رسانی الکترونیکی خودروهای دیزل
توزیع نیروی ترمز به صورت الکترونیکی
واحد کنترل الکترونیکی
کنترل تزریق سوخت الکترونیکی
چرخش دوباره گازهای اگزوز (با ورود مقداری از گازهای اگزوز به هوای ورودی دمای ویژه احتراق بالا می رود)
تعویض دنده بادی با کنترل الکترونیکی
برنامه ثبات الکترونیک (ایجاد پایداری مناسب در پیچ های تند و لغزنده)
کنترل کشش الکترونیک (که در سرعت بالای 40 کیلومتر وارد عمل شده و با قفل دیفرانسیل در ارتباط است)
فدراسیون جهانی اتومبیل رانی (عبارت فرانسوی)
سیستم چرخ متحرک جلو
سیستم سوخت پاش مستقیم (بنزینی)
کمپانی جنرال موتورز
سامانه مکان یابی جهانی
خودرویی که در کلاس خود بالاترین قدرت موتور و عملکرد را دارد
کنترل نزول از سراشیبی (با کاهش سرعت)
تزریق سوخت گازوئیل فشار بالا (در این سیستم سوخت گازوئیل با فشار بسیار بالا به درون سیلندر تزریق می گردد تا بطور کامل پودر شده و احتراق به بهترین شکل ممکن انجام گیرد)
سازمان بین المللی استاندارد
سامانه هوشمند حمل و نقل
گاز طبیعی مایع شده
گاز نفت مایع شده
دیفرانسیل با لغزش محدود
سیستم سوخت رسانی چند نقطه ای
خودروی چند منظوره (دارای اتاقی کوچکتر از ون و مختص سرنشین)
خودرویی برای تمام سطوح
انجمن ملی رقابت خودروهای تقویت شده
سوپاپ در بالای موتور (سرسیلندر)
مدیریت ارتباطات پورشه با شش سیستم پیشرفته
مدیریت ثبات پورشه (سیستم مدیریتی عبور که با کم کردن گاز و یا ترمز کردن ، از چرخش و چپ شدن هودرو جلوگیری میکند ، اولین بار در پورشه توربو 2002)
دور در دقیقه
سامانه چرخ متحرک عقب
انجمن مهندسین خودرو (آمریکا)
کنترل ترمز سنسوترونیک (که با احساس شرایط ترمز کردن ، قدرت وارده را تنظیم میکند)
سامانه حفاظت ضربه جانبی (شامل میله ها و تمهیداتی در درون درها)
جعبه دنده دستی با تعویض متوالی (در خودروهای سوپر اسپرت و خودروهای مسابقات رالی)
وجود یک میل سوپاپ در بالای سیلندر
سامانه ممانعت تکمیلی برای بالش های هوا
خودرویی با قابلیت های اسپرت (اتومبیل بیابانی با قابلیت استفاده روزمره در شهر)
سامانه کنترل کشش
سامانه حفظ کنترل چسیندگی و لغزش در شرایط لغزنده
خودرو با آلایندگی بسیار کم
در بعضی از خودروها که موتور آنها در وسط اتومبیل قرار دارد برای سیستم خنک کاری در طرفین قسمت عقب این خودروها دو دریچه هواگیری طراحی میکنند که سیستم مذکرو وظیفه دارد این دریچه ها را بسته به دمای آب خنک کننده موتور در دورهای گوناگون باز کرده و باعث خنک شدن موتور شود
نوعی ترمز کمکی است که با رگولاتور فشار دود اگزوز عمل میکند و برای اولین بار در خودروهای سنگین ولوو به کار رفته است
توربین با هندسه متغیر برای دستیابی به بهترین بازده محموعه پرخوران
سیستم سوپاپ متغیر بالیستیک که در این سیستم از میل سوپاپ استفاده شده و برجستگی های بر روی آن به گونه ای است که در دورهای بسیار بالا عملکرد سوپاپ ها به صورت کاملا مستقل انجام می شود
سیستم زمان بندی متغیر هوشمند سوپاپ ها
این سیستم معمولا در صندلی های جلو بکار می رود و عملکرد آن به این صورت است که بلافاصله پس از دریافت ضربه تصادف از پشت ، پشتی صندلی های جلو را به طرف عقب خوابانده و بدین وسیله مانع از وارد آمدن ضربات ناگهانی (شلاقی) به ناحیه گردن و ستون فقزات میشود
خودروهای فاقد آلایندگی
سیستم چهار چرخ متحرک