(وبلاگ تخصصی خودرو)

مشخصات فنی خودرو ها-عکسهای خودرو و اطلاعاط خودروئی

(وبلاگ تخصصی خودرو)

مشخصات فنی خودرو ها-عکسهای خودرو و اطلاعاط خودروئی

تاریخچه فراری

فراری

<<انزو فراری>> به تاریخ هجدهم فوریه سال 1898 در شهر <<مودنا>> کشور ایتالیا متولد شد و در روز چهاردهم آگوست سال 1988 در حالیکه نود بهار را پشت سر گذاشته بود,چشم از جهان فروبست.
او در سن سی سالگی(1929) شرکت Ferrari scuderia را در محلی بنام Trento Trieste حوالی مودینا با هدف کمک و همکاری با نفرات شرکت کننده در رقابتهای اتومبیل رانی تاسیس کرد.این قبیل فعالیتها در زمینه مسابقات تا سال 1938 با خودروهای آلفارومئو ادامه یافت تا اینکه در این زمان به عنوان <<مدیرمسابقات تیم آلفا>> انتخاب گردید.پس از دو سال<<انزو فراری>> از آلفارمئو جدا شد و مجموعه ای با نامه Auto avio costruzioni Ferrari را همان محلی قبلی برای تولید ماشین افزار,بخصوص آسیابها و خردکردن های روغنی برپا نمود.

علیرغم تعهد فراری در زمان جدایی از الفا برای عدم استفاده از نام خودش برای اتومبیل های تولید شده و شرکت در مسابقه به مدت چهار سال ,شرکت جدید کار مطالعه و طراحی یک خودروی مسابقه ای با پیشرانه ای 8سیلندر به گنجایش 1500 سی سی را آغاز کرد و در سال 1940 دو دستگاه از آنرا با کد رقابتهای Mile miglia شرکت داد.آغاز جنگ جهانی دوم,پایان رقابتها را درپی داشت,در سال 1943 تاسیسات کارخانه از مودنا به شهر مارانل لو انتقال یافت و تاسال بعد که بمباران تخریب گردید,بکار ساخت آسیاب و خرد کردن ادامه داد.با خاتمه جنگ عنوان کارخانه بهFerrari محدود گردید و همزمان طراحی خودروی 125 sport با دوازده سیلندر به حجم 1500سی سی پایان یافت.
اتومبیل مذکور در روز یازدهم ماه می 1947 توسط <<فرانکو کورتزه>> در پیست <<پیاچنزا>>آزمایش شد و دو هفته بعد قهرمانی جایزه بزرگ رم را بدست آورید.
از این پس بهترین رانندگان,خودروهای فراری را راندند و با کسب5000 پیروزی کوچک و بزرگ در پیستها و جاده های تمام دنیا,افسانه ای از روغن,آهن,لاستیک و انسان خلق کردند.برخی از مهمترین این موفقیت ها عبارتند از:9عنوان راننده جهانی فرمولاوان,14 عنوان سازنده جهانی فرمولاوان,14عنوان سازنده جهانی ,8 عنوان قهرمانی فرمولاوان,9 برد در رقابتهای24ساعته لمان,8پیروزی در میگلیاو...
و بالاخره بیش از113قهرمانی در مسابقات جایزه بزرگ فرمولاوان تا پایان سال1997.
در سال 1969 با توجه به رشد روز افزون سفارشات خرید,<<انزو فراری>>پنجاه درصد از سهام کارخانه را به کمپانی فیات واگذار کرد که این روند تا سال 1988 به نود درصد رسید,با این وجود فراری به سبب فعالیت متخصصانش همچنان خودمختاری واستقلال داخلی اش را حفظ کرده است.هم اکنون تاسیسات فراری در دو شهر مودینا و مارانل لو در مساحتی به اندازه 252000 متر مربع که94000 متر مربع آن سرپوشیده می باشد با1900 نفر مستخدم به فعالیت خود ادامه می دهد وسالانه حدود3500 دستگاه اتومبیل را در 9 گونه مختلف روانه بازار می کند.
اما در اینجا بد نیست اشاره ای نیز به فلسفه طراحی<<نشان فراری>> داشته باشیم.

این علامت در واقع ریشه ای قهرمانانه در تاریخ کشور ایتالیا دارد,یکی

از خلبانان ایتالیایی جنگ اول جهانی بنام <<فرانچسکو باراکا>> که

توانسته بود به دریافت مدال طلا نیز مفتخر گردد,بر روی بدنه

هواپیمایش,اسبی را نقاشی کرده بود که بر روی دوپا ایستاده و

دستهایش را بالا آورده بود.بعد از جنگ, والدین خلبان یادشده این نشان

را به<<انزو فراری>> سپردند و او نیز با قرار دادن آن در حاشیه زرد

رنگ(رنگ منتخب شهر مودنا) که بالایش پرچم ایتالیا نقش بسته

بود,نشان خودروهای فراری را به جهانیان معرفی کرد.
 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد