در نمایشگاه ژنو سر و صدای خوش سوار بودن و شتاب بالای این اتومبیل فضای نمایشگاه را پر کرده، و هنوز برای رقابت رسمی آماده نشده فقط یک طرح آزمایشی است و بس، مدل اصلی این اتومبیل برای سال 2010 و 2011 میلادی به بازار عرضه می شود و این اتومبیل تحت حمایت Homologation است و بسیاری از محدودیت های تنظیم آن از بین رفته و آیرودینامیک آن هم محصل تلاش گروه فرمولا وان فراری است.
سیستم های الکترونیکی وبسیاری دیگر از سیستم هایی که برای این مدل تعبیه شده است برای اولین باردر دنیا است به گفته مدیر گروه طراحی تا به حال برای یک نمونه آزمایشی این سیستم ها به کار گرفته نشده است وی اضافه کرد که طرح های بسیاری از مدیران گروه های خوب تیونینگ دنیا برای این اتومبیل پیشنهاد شد که ما از بین آن همه طرح، این اتومبیل را به آن شکلی که متخصصان F1 وگروه xx گفته بودند تبدیل کردیم و بسیاری از پارامترها همچون اسب بخار و ... در این اتومبیل افزایش پیدا کرده که ما قصد داریم تا لپ تایم 1:17 sec فیورانو را در یک آزمایش واقعی با یک راننده ماهر بهبود بخشیم البته الگوی اولیه این اتومبیل همان فیورانو است!
همان طور که گفته شده الگوی اولیه این اتومبیل فیورانو است و از همه جهات این مدل نسبت به فیورانو پیشرفت بسزایی داشته است، کار وسیعی که روی موتور این اتومبیل و سیستم اشتعال و و ناحیه اگزوز و دیفیوزرهای این اتومبیل انجام شده قابل چشم پوشی نیست و این اصلاحات اساسی برای این به کار برده شده که توان این اتومبیل افزلیش پیدا کند و قدرت خروجی این اتومبیل در دنده 6 و 9000 rpm به 700 اسب بخار می رسد که در آن وضعیت این هیولا تمامی قدرت خود را به رخ خواهد کشید !
برای این کار یا به عبارتی بالا بردن توان این اتومبیل کارهایی چون optimise کردن میل لنگ وبه کار گیری مواد خاص جدید و تغییراتی درگیربکس و محفظه های ورودی هوای این اتومبیل که همه آنها مبدل به فیبر کربن شدند، میسر گشته است.
با بالا بردن پرفورمانس این اتومبیل، این جنگنده به یک High Performance Dynamic تبدیل شده و توانایی های بالقوه این اتومبیل بسیار افزایش یافته است، سیستم های الکترونیکی ومکانیکی این اتومبیل زمانی که اتومبیل در حال کار کردن است بیشترین حد قدرت را از این اتومبیل می گیرند و این هم برای hp و لپ تایم بهتر این اتومبیل است.
هندلینگ این اتومبیل با به کار گیری نسل دوم کمک فنرهای SCM ریسینگ بسیار از فیورانو بهتر شده است و طراح این اتومبیل برای نمایش تایم واقعی این اتومبیل یک نمایشگر لمسی دیجیتالی در اتومبیل قرارا داده و مدیر گروه بسیار از او و virtual car engineer تشکر وقدر دانی کرده است.
از لحاظ آیرودینامیک این اتومبیل بسیار از مدل قبلی خود بهتر شده وپوزه آن تیز تر نسبت به مدل قبلی شده است و نتیجه آزمایش تونل هوای این اتومبیل این بود که در سرعت معادل 200 کیلومتر نیرویی برابر 280 کیلوگرم و در 300 کیلومتر نیرویی برابر 630 کیلوگرم از این اتومبیل کاهش پیدا کرده است و این نکته هم تعجب همگان را برانگیخته است و ورودی های هوایی که در کناره این اتومبیل و به جنس فیبر کربن است بسیار تاثیر مثبتی در مبحث هوا و آیرودینامیک این اتومبیل داشته است.
سیستم Acti flow با کم کردن نیروهای اضافه بر روی این اتومبیل که موجب افت قدرت این اتومبیل می شود، این اتومبیل را به یک هیولای تا آرام تبدیل کرده است، یک کانال جریان هوا توسط دو میله آهنی نزدیک به tail light این اتومبیل تعبیه شده است و در بحث طراحی بدنه هم که خطوط منحنی بدنه و سپرعقب مخصوصا با آن تیغه های کربنی خود حرف از جنگنده بودن این 599 می زنند و تیغه های کربنی این اتومبیل هم در بحث نیروی وارده به این اتومبیل تاثیر بسزایی دارند و به همین دلیل متخصصان XX ترجیح دادند تا از فیبر کربن بسازند و این هم به مانند جت های جنگنده در این اتومبیل طراحی شده است و این کار محاسن زیادی برای این اتومبیل داشته است یکی از آنها کنترل جریان هوا در تمام قسمت های این اتومبیل و این هم نکته جالبی است که گفته شده جریانات مزاحم هوا که فیورانو را در شتاب گرفتن آزار می داد دیگر جلوی این اتومبیل کاری نمی تواند بکند ! و این اتومبیل موقع شتاب گرفتن تمام ویژگی های خود را به نمایش خواهد گذاشت.
متخصصان فرمولا وان فراری این تکنولوژی را در سال 2009 برای فرمول وان تیم فراری به انجام رساندند اما ما شاهد این تکنولوژی بسیار عالی بر روی 599xx هستیم یکی دیگر از تکنولوژی هایی که برای F1 است و بر روی این اتومبیل انجام شده است آن هم همان دونات هایی هستند که تا حدودی دیسک های ترمز و دور چرخ این هیولا را می پوشانند و این کار همان با یک تیر دو نشان زدن است که هم جریانات هوایی که در چرخ این اتومبیل هستند کنترل می شوند و هم در خنک کردن ترمز این اتومبیل نقش بسزایی دارند .
گروه طراحی بدنه این اتومبیل از تجربه بالایی که در اختیار داشتند استفاده کردند و برای بدنه این اتومبیل از آلومینیوم و کربن استفاده کردند و به هدفشان که کاهش وزن است برسند، درسیستم ترمز این اتومبیل از موادی که کارآیی بالایی دارند مانند کربن- سرامیک استفاده شده است اضافه بر آن کالیپرهای ترمز این اتومبیل ازفیبر کربن ساخته شده است مادامیکه قطر کمتری به دیسک های ترمز این اتومبیل می دهد همان قدرت ترمز گیری بالا را تضمین می کند و این سیستم ترمز برای مسابقه و ترمز گیری در پیست و مسافت های کوتاه تعبیه شده و در مبحث ذخیره نمودن وزن در هر چرخ، این ترمزها حرف اول را می زنند
رینگ های این اتومبیل 19 اینچی هستند و لاستیک های اسلیکی که این اتومبیل را هندل می کند باعث چسپندگی بهتر و شتاب بالاتر این اتومبیل شده است مشخصات رینگ و لاستیک این اتومبیل اینگونه است : 67/29 با رینگ های 19 در جلو و 71/31 با رینگ های 19 در عقب این اتومبیل و آنها با 11×19 در جلو و 12×19 در عقب هماهنگ و متناسب هستند.
عکسای نمایشگاه ژنو