(وبلاگ تخصصی خودرو)

(وبلاگ تخصصی خودرو)

مشخصات فنی خودرو ها-عکسهای خودرو و اطلاعاط خودروئی
(وبلاگ تخصصی خودرو)

(وبلاگ تخصصی خودرو)

مشخصات فنی خودرو ها-عکسهای خودرو و اطلاعاط خودروئی

مازراتی گرن توریسمو با تیونینگ منصوری

فکر نمی کنم دیگر نیازی باشد منصوری را به شما دوستان عزیز معرفی کنم زیرا مطمئن هستم آنچه را که نیاز است درمورد این تیونر بین المللی با مدیریت یک ایرانی به نام کورش منصوری می دانید. در واقع امروزه کمتر کسی است که اندک دانشی درمورد خودرو داشته باشد و این تیونر سرشناس را نشناسد. متخصصین منصوری این بار پکیجی منحصر بفرد برای زیباترین محصول مازراتی یعنی گرن توریسمو ارائه کرده اند. این محصول اولین محصول این تیونر بر پایه برند مازراتی است و در واقع می توان گفت پای متخصصین منصوری به مازراتی هم باز شده است!

طبق سنت منصوری، با اصلاحاتی که بر روی بدنه انجام شده، ظاهر این مازراتی بطور کل دگرگون گشته است. از جمله اصلاحاتی که طراحان و متخصصین منصوری بر روی بدنه این گرن توریسمو اعمال کرده اند می توان به طراحی مجدد دماغه جلو و استفاده از سینی فیبر کربنی زیر سپر، تزئینات فیبر کربنی دور جلوپنجره و کاپوت جدید مجهز به خروجی های هوا و یک نوار فیبر کربنی مشخص، بهره گیری از رکاب های جانبی از جنس فیبر کربن و بالچه فیبر کربنی روی درب محفظه بار و طراحی مجدد سپر عقب با بهره گیری از تزئینات و دیفیوزر فیبر کربنی اشاره کرد. تمامی این قطعات فیبر کربنی نیز توسط همین تیونر باواریایی ساخته می شوند. 

 

متخصصین منصوری همچنین از یک ست کمک فنر اسپرت برای سیستم تعلیق این محصول در بهره گرفته اند که ارتفاع سواری را تا میزان 30 میلیمتر کاهش داده است. چرخ هایی هم که برای این مازراتی در نظر گرفته شده اند مخصوصا برای این خودرو ساخته شده اند. درواقع منصوری اولین تیونری است که چنین اقدامی انجام داده است. ابعاد این چرخ ها نیز 255/30R20 برای جلو و 305/30R21 برای عقب می باشند.

همچون دیگر کارهایی که از منصوری دیده ایم، کابین این محصول نیز بسیار زیبا، مهیج و در عین حال آرامش بخش از آب درآمده است. پوشش چرم دو رنگ با دوخت های شطرنجی، پدال های آلومینیومی و فرمان اسپرت از جمله بارزترین مشخصه هایی هستند که در بدو ورود به کابین، نظر هر بیننده ای را به سمت خود معطوف می سازند. 

 

طبق معمول، مهندسین این کمپانی تیونینگ نیز بیکار ننشسته اند و با بهره گیری از فیلتر هوا با جریان بالا، سیستم اگزوز اسپرت و دستکاری واحد کنترل موتور ECU، قدرت و گشتاور خروجی موتور GranTurismo و GranTurismo S را به میزانی هر چند ناچیز افزایش داده اند. قدرت خروجی موتور در این مدل ها به نسبت نمونه استاندارد به ترتیب به میزان 29 اسب بخار (22 کیلووات) افزایش یافته و به 429 اسب بخار در مدل گرن توریسمو و 464 اسب بخار در مدل گرن توریسمو S رسیده است. بیشینه گشتاور تولیدی موتور نیز با افزایش 40 نیوتن متری (30 پوند) به رقم 460 نیوتن متر در دور 4750 (گرن توریسمو) و 490 نیوتن متر در دور 4750 (گرن توریسمو S) رسیده است.

از آنجایی که این محصول هم همچون محصولات دیگر منصوری برای معدود خریداران ثروتمند ساخته شده، اطلاعاتی درمورد قیمت آن ارائه نشده است. 

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد