(وبلاگ تخصصی خودرو)

(وبلاگ تخصصی خودرو)

مشخصات فنی خودرو ها-عکسهای خودرو و اطلاعاط خودروئی
(وبلاگ تخصصی خودرو)

(وبلاگ تخصصی خودرو)

مشخصات فنی خودرو ها-عکسهای خودرو و اطلاعاط خودروئی

معرفی کیا سورنتو 2010

سورنتوی جدید 10 سانتی متر در طول نسبت به نسل قبلی اش بلند تر است و در عوض در ارتفاع حدود 10 سانتیمتر کوتاه تر شده است. بحثی در بررسی طراحی این خودرو وجود ندارد ، چرا که طراحی نمای روبروی آن که زبان جدید کیا است را در اپتیما و سراتو در ایران دیده ایم و نمای عقب آن نیز به سبک شاسی بلند قدرتمند کیا ، موهاوی در ذهن های ما چهره ای جدید به وجود نیاورده است اما در ترکیب با یکدیگر و در مقایسه با نسل گذشته این خودرو ، مطمئنا نگاه های جدیدی به دنبال طراحی زیبا ، استوار و با وقار آن خواهند بود .

سورنتوی جدید آن قدر برای کیا اهمیت دارد که آن را به عنوان اولین مدلش در سایت تولیدی اش در آمرکا نیز به تولید خواهد رساند و بهره برداری از کارخانه کیا در جورجیا را آغاز خواهد کرد . این خودرو همچنین در کره جنوبی نیز به تولید می رسد .

سورنتوی جدید به مدد تغییر در طراحی بدنه و شاس خودرو 215 کیلوگرم نسبت به نسل قبلی اش سبک تر شده است ، تمامی سیستم های تعلیق به نوع مستقل تغییر پیدا کرده اند و آرایش موتور خودرو نیز تغییر کرده است . سورنتوی جدید دیگر یک SUV به شمار نمی رود و مسئولان کیا آن را یک کراس اوور تمام عیار می دانند و به دلیل همین تغییر کلاس هم تصمیم داشتند تا نام این خودرو را نیز تغییر دهند که این تغییر هنوز به نتیجه ای نرسیده است .

پیشرانه و مجموعه قطعات فنی :

سورنتوی جدید در مجموع از آپشن انتخاب 4 پیشرانه بهره می برد که دو تای آن ها بنزینی ، یکی گازسوز با سوخت LPG و دیگری نیز پیشرانه دیزلی است که البته پیشرانه گازسوز به صورت خیلی محدود روی این خودرو نصب خواهد شد . حجم این پیشرانه ها 2.2 ، 2.4 و 3.5 لیتر است و دیگر از پیشرانه 3.3 لیتری V6 سورنتوی نسل قبل در بین آن ها خبری نیست .

اطلس خودرو نوع 3.5 لیتری را برای بازار ایران در نظر گرفته است که توانایی تولید حداکثر قدرت 273 اسب بخار قدرت در دور 6300 و حداکثر گشتاور 342 نیوتون متر در دور 5000 را داراست . گیربکس 6 دنده اتوماتیک و دستی جدید کیا که روی سورنتو نصب شده است مصرف سوخت را تا 12 درصد کاهش می دهد و هماهنگی بیش تری با گشتاور خودرو دارد . سورنتوی جدید از یک شاسی یک پارچه به جای شاسی قدیمی نردبانی اش بهره می برد و در طراحی قطعات زیر بندی آن از فولاد مقاوم استفاده شده که مقاومت این بخش را بیش از پیش بالا می برد . مصرف موتور جدید 3.5 لیتری V6 سورنتوی جدید همانند موتور های 4 سیلندر خطی است و توان کشش بار خودرو نیز از 900 کیلوگرم به 1600 کیلوگرم افزایش پیدا کرده است .

 

سیستم تعلیق خودرو در جلو از نوع مک فرسون مستقل سبک و در عقب از نوع چند اتصاله مستقل است که بنا بر آزمایش های انجام شده حس و حال یک شاسی بلند شهری را بیش تر نمایان می کنند و به عنوان یک خودرو کوهنورد نمیتواند نشان دهنده لرزش ها و حرکت های اتاق در مکان های صعب العبور باشد .

سورنتوی جدید با پیشرانه 3.5 لیتری در عرض 8.1 ثانیه در نوع 4WD به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می رسد و حداکثر سرعت آن نیز 190 کیلومتر در ساعت است .

در سورنتوی جدید از سیستم های برای کاهش آلاینده های مضر استفاده شده که کیزان انتشار دی اکسید کربن را در این خودرو به 226 گرم در هر کیلومتر می رساند.

 

سونتو در دو نوع 4WD و 2WD عرضه می شود که در ایران تنها نوع 4WD با استفاده از قفل هوشمند دیفرانسیل و سیستم هوشمند توزیع نیرو بین محور ها عرضه می شود . وزن خالص خودرو  حدود 1.8 تن است .

ایمنی :


سورنتوی جدید در مجموع از 6 کیسه هوا بهره می برد و توانسته در تست تصادف EuroNCAP هر 5 ستاره ایمنی را از آن خود کند و به عنوان یک خودرو کاملا ایمن شناخته شود . این خودرو همچنین به پشت سری ها با قبلیت عکس العل به ضربه و سیستم کنترل الکترونیکی پایداری ESC ( نام دیگری برای ESP) مجهز است . در عقب خود دوربینی نصب شده که تصویرش روی آینه الکتروکرومی وسط نمایش داده می شود . کیا همچنین از سیستم های کمکی در سراشیبی وکمکی در شروع حرکت در سر بالایی تحت عنوان های DBC و HAC نیز در سورنتو استفاده کرده است که رانندگی پشت فرمان این شاسی بلند قدرتمند را مطمئن تر می سازند .

 

داخل خودرو :


فضای داخلی نسبت به مدل قبلی به گونه ای تغییر کرده و متحول شده که گویی طوفانی در اتاق سورنتو به پا شده است . طراحی و جانمایی کلی ها و همچنین نمایشگر های پشت فرمان دچار تغییراتی شده اند که ارگونومی اتاق را بهبود بخشیده و همچنین بر زیبایی آن نیز افزوده است . سیستم تهویه مطبوع سورنتو از نوع دوگانه است و راننده و سرنشین جلو هر کدام به طور مجزا میتوانند از سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک خودرو استفاده کنند .

سقف پانورامایی سورنتو که در جلو و عقب و برای همه سرنشینان است ، سرنشینان را در فضایی قرار می دهد که گویی در یک خودرو کبریولت نشسته اید و به تمامی نور و فضای اطراف احاطه دارید .

صندلی راننده به آپشن تهویه مجهز است و با انتخاب از بین 3 حالت تعیین شده می تواند گرم یا خنک شود .   

 

فضای با در سورنتوی جدید 15 درصد افزایش پیدا کرده و نسبت به دیگر هکلاسانش از فضای بیش تری برخوردار است . فضای بار در حالت عادی 257 لیتر است وبا خواباندن صندلی های ردیف آخر به 1047 لیتر خواهد رسید .

سورنتو در دو ظرفیت 5 و 7 نفره بسته به تریم مورد انتخاب عرضه می شود که در نوع 7 نفره به دلیل افزایش سرنشینان ، امکانات مورد نیاز نیز افزایش پیدا کرده اند .

 

امکانات و آپشن ها :


سورنتو جدید در مدل LX (پایه) به امکاناتی نظیر سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک ، دکمه های کنترل سیستم صوتی و دیگر ادوات بر روی فرمان ، سیستم صوتی با قابلیت پخش MP3 با ورودی USB و بلوتوث مجهز است .

نوع EX از سیستم تهویه مطبوع دوگانه بهره می برد ، استارت این مدل از نوع دکمه ای است و در عقب خودرو نیز سنسور هایی نصب شده اند .

ردیف سوم صندلی ها ودریچه های جداگانه برای سرنشینان عقب از جمله آپشن های دیگر این تیپ از سورنتوی جدید است و علاوه بر این امکانات به پوشش چرم صندلی ها ، سامانه ناوبری با صفحه نمایش لمسی و قابلیت نمایش ترافیک ( کیا UVO ) ، سقف پانوراما ، سیستم صوتی هاینفینیتی با آپشن DVD برای سرنشینان عقب ، همه ی امکانات ایمنی و ترمز ABS مجهز است .

قیمت سورنتو از 19995 دلار تا 28895 دلار بسته به تیپ مورد نظر متغیر است .  

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد