(وبلاگ تخصصی خودرو)

(وبلاگ تخصصی خودرو)

مشخصات فنی خودرو ها-عکسهای خودرو و اطلاعاط خودروئی
(وبلاگ تخصصی خودرو)

(وبلاگ تخصصی خودرو)

مشخصات فنی خودرو ها-عکسهای خودرو و اطلاعاط خودروئی

تقویت وتیونینگ ب ام و 335i

بی ام و ۳۳۵i یکی از زیبا ترین کوپه ها و رودستر های جهان است که همواره مشتریان و طرفداران خود را در سراسر جهان داشته است و پرفروش ترین مدل کوپه بی ام و می باشد وهمانطور که قبلا هم ذکر شد سری 3 بی ام و برای سالهای متمادی خودرو سال اروپا شناخته شده است. 

این خودرو با قدرتی معادل 305 اسب بخار و شتاب صفر تا صد کیلومتر زیر 6 ثانیه با هندلینگ وفرمان پذیری خوب یکی از با قابلیت ترین خودروها در کلاس خود میباشد.در اینجا قصد دارم راهکارهایی را برای افزایش توانایی و قدرت این خودرو بیان کنم تا دوستان بتوانند با استفاده از انها قدرت خورو خود را افزایش دهند .

 موتور N54 : 

بی ام و 335i به موتور توئین توربوی N54 مجهز است و به همین دلیل جای کار بر روی آن زیاد است.در این موتور میتوان با استفاده از قطعاتی از  قبیل زیر توان موتور را بصورت چشم گیری افزایش داد 

 

فیلتر هواکشهای اسپرت: 

این فیلتر هواکشها فرایند مکش هوارا تسهیل کرده وباعث افزایش بازدهی موتور میشوند.این کیت دارای یک قطعه از جنس پلاستیک نسوز است که در قسمت جلوی موتور نصب شده و هوای خنک را مستقیما بسوی فیلتر هواکش ها هدایت میکند 

 

    

سیستم اگزوز اسپرت: 

لوله ای که دود موتور را از توربو چارجر خارج میکند Down Pipe نام دارد در موتور N54 شما دو عدد توربو چارجر و دو عدد داون پایپ دارید .داون پایپهای معمولی وفابریک بی ام و دارای کاتالیزور بوده و دود موتور را آن طور که باید و شاید خوب تخلیه نمیکند ولی داون پایپهای اسپرت فاقد کاتالیزور بوده ودود موتور را سریعتر و هتر تخلیه میکند. 

با نصب این داون پایپها مشاهده خواهید کرد کهتنفس موتور 10 تا 20 درصد بهبود خواهد یافت. 

 

      

چیپ تیونینگ: 

چیپهای تیوتینگ هم یک راه خوب ومنطقی برای تقویت موتور های  توربو هستند.این چیپ مستقیمایه ECU فابریک موتور وصل شدهوبا بهینه سازی عملکرد سیستم جرقه زنی وسوخت پاشی توان مو تور را افزایش میدهد. 

  

             

اینتر کولر : 

اینتر کولر وظیفه خنک کردن هوای ورودی را بر عهده دارد و اگر از اینتر کولر استفاده کنید هوای ورودی خنک تر شده و تراکم بیشتری را تحمل میکند.این امر افزایش  توان و کشش موتور را به دنبال دارد . 

 

 

لکسان به جای شیشه : 

تعویض شیشه های اتومبیل با طلق باعث کاهش وزن به میزان 35 کیلو گرم و پائین آمدن مرکز ثقل اتومبیل میشود .اگر خواستید در این زمینه کار بیشتری را انجام دهید از کاپوت و در صندوق عقب فیبر کربنی استفاده کنید.تا وزن اتومبیل شما باز هم کاهش یابد. 

 

رینگ و دیسک ترمز : 

شما همچنین میتوانیداز رینگهای اسپرت سبک وزن و دیسکهای ترمز سرامیکی استفاده کنید این کار علاوه بر افزایش ضریب ایمنی اتومبیل شتاب و سرعت اتومبیل را بصورت محسوسی افزایش میدهد .قطاعاتی که حضورتان معرفی کردم بصورت یک پکیج چیزی در حدود 100 اسب بخار بر قدرت و 100 نیوتون متر بر گشتاور موتور می افزاید . 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد