X
تبلیغات
نماشا
رایتل

Ruf 911RGT-8 2011 اولین پورشه 911 با موتور 8 سیلندر

شنبه 1 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 12:01 ب.ظ

آیا میتوان یک موتور 8 سیلندر را در911 جای داد؟بله مهندسان راف با طراحی یک موتور ظریف و کوچک موفق به این کار شده اند.طول این موتور تنها 0.8 اینچ بیشتر از موتور 6 سیلنر باکستر پورشه بوده و حتی وزن آن 40کیلو گرم کمتر است.توان وگشتاور این موتور 524 اسب بخار در 8500 دور و 498 نیوتون متر در5400 دور یا به زبان ساده تر قوی تر وسبکتر از موتور 6 سیلنر باکستر پورشه است.

آقای آلیوس راف مدیر شرکت راف و هچنین مدیر این پروژه است.وی برای استفاده بهینه از فضای ادوات جانبی موتور مانند دینام واستارتر ,کمپرسور کولر و غیره را در زیر بلوکهای سیلند جاسازی کرده و همچنین از سیستم روغنکاری خشک استفاده کرده است تا کارتر به جای دیگر منتقل شده و همچنین مرکز ثقل ماشین کاهش یابد.علاوه بر این بسیاری از قطعات موتور بر مبنای موتورهای 8 سیلندر مسابقه ای طراحی شده است از جمله میل لنگ با زاویه 180 درجه ,شاتونهای تیتانیومی ,4 عدد میل سوپاپ ,سیستم اگزوز اسپرت,دریچه های سوخت رسانی از نوع تراتل و سیستم اگزوز اسپرت.

کابین این خودرو با الهام از مدلهای قدیمی پورشه همچون کاررای مدل 1972,راف GTR  مدل 1987 و پورشه 550 اسپایدر طراحی شده و بسیار زیبا ست.سایر تغییرات عمده ای که در این اتومبیل اعمال شده عبارتند از دیسکهای ترمز سرامیکی و ریگهای فورج الومنیومی با یک مهره در مرکز .موتوری که توسط راف طراحی و تولید شده استاندارد یورو 5 را پوشش میدهد و احتمالا در آمریکا هم از پس استانداردهای آلایندگی ایالات کالیفرنیا بر میآید.این موتور 8 سیلندر تنها 300 واحد ساخته خواهد شد که بیانگر تیراژ تولید محدود RTG-8 است .قیمت این اتومبیل 300 هزار دلار تخمین زده شده است که به گارانتی 3 ساله و دو عدد سیلندر اضافی موتور آن میارزد.  

نظرات (0)
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)

نام :
ایمیل :
وب/وبلاگ :
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد