(وبلاگ تخصصی خودرو)

(وبلاگ تخصصی خودرو)

مشخصات فنی خودرو ها-عکسهای خودرو و اطلاعاط خودروئی
(وبلاگ تخصصی خودرو)

(وبلاگ تخصصی خودرو)

مشخصات فنی خودرو ها-عکسهای خودرو و اطلاعاط خودروئی

لامبورگینی رونتون (Reventon )

لامبورگینی از زمان تصاحب آن توسظ آئودی رسد چشمگیری داشته و ساخت اتومبیلهایی چون مورسیه لاگو و گالاردو  دو نقطه عطف در تاریخ این خودرو ساز به حساب میآیند ولی به جرئت میتوان گفت که ارزنده ترین محصول لامبورگینی تا به امروز چیزی نیست به جز رونتون با تیراژ تولید 20 دستگاه و بهایی معادل 1.4 میلیون دلار .حتی مورسیه لاگو LP640 با موتور 12 سیلندر و640 اسبی و بهای 325 هزار دلاری خود در برابر این هیولا حرفی برای گفتن ندارد.تیم تحقیق و توسعه لامبورگینی برای اثبات توانایی های خود مورسیه لاگو LP640 را بر مبنای جنگنده F-22 ارتقا داده اند و بدین شکل رونتون خلق شد.

تمامی پنل ها و قطعات بدنه از جنس فیبر کربن ساخته شده است و تقریبا تمامی اجزای خارجی به جز آیینه ها جدید هستند. تمامی قسمتهای داخلی و حتی چراغهای جلو و عقب با انواع جدید LED تعویض شده اند.رنگ بدنه رونتون خاکستری تیره و مایل به سبز و رنگ پوشش جیر و چرم کابین سبز زیتونی مات است . سرعت سنج -دور شمار و درجات عقربه ای نیز جای خود را به یک صفحه LCD با فن آوری TFT داده اند که معمولا در هواپیما ها دیده میشوند.توان موتور رونتون 10 اسب بیشتر از مورسیه لاگو ودر مجموع 650اسب بخار است ولی مشتریان رونتون بیشتر جذب ظاهر زیبا و استثنایی آن خواهند شد تا موتور 12 سیلندر آن. 

 

صندلی راننده و محیط کابین: 

اتومبیلهای سوپر اسپرت معمولا دارای کابین راحتی نیستند ولی صندلی های رونتون تا حدی گود و راحت هستند.وقتی در های قیچی شکل را بالا زده و درون کابین جای میگیرید با محیطی متفاوت روبرو میشوید که از جیر- چرم و فیبر کربن احاطه شده است.قربالک فرمان در عمق و ارتفاع قابل تنظیم است و در طرفین ان دو عدد پدال دیده میشود که با کمک آنها میتوان دنده ها را تنظیم کرد. 

صفحه LCD نمایش اطلاعاط را میتوان در دو حالت برنامه ریزی کرد که حالت اول اطلاعات را بصورت یک نمودار عمودی نمایش میدهد و جالب تر است. 

خلبانی با رونتون: 

سوئیچ را در جای خود چرخانده ودکمه استارت را فشار دهید تا موتور 12 سیلندر رونتون با صدایی شبیه انفجار روشن شود . گیر بکس e-GEAR پای راست  شما را به فشردن پدال گاز تشویق میکند چون هر بار که دنده ها را سبک میکنید دور موتور تا حدودی افت میکند تا شما متوجه شوید که جا برای گاز دادن وجود دارد. 

شتاب 0تا 100 کیلومتر تنها 3.4 ثانیه طول میکشد که0.4 ثانیه سریعتر از LP640 است .شتابگیری با رونتون بسیار نرم وراحتتر از مورسیه لاگو انجام میگیرد که شاید دلیل آن وزن کمتر و آئرودینامیک بهتر رونتون باشد .چسبندگی و پایداری رونتون بی نظیر و قدرت بازدارندگی ترمز های سرامیکی آن مثال زدنی است .در مجموع باید کیفیت سواری رونتون را بهتر از مورسیه لاگو LP640 دانست و این کاملا طبیعی است چون برای تملک این اتومبیل باید 1.4 میلیون دلار بپردازید .تنها موارد ناخوشایند در مورد رونتون یکی ارتفاع کم بدنه و دیگری دید عقب نامناسب آن است. 

 

مشخصات کلی: 

بدنه کوپه دو نفره 

موتور: 12سیلندر و 6.5 لیتری با توان 650 اسب بخار در8000 دور در دقیقه و گشتاور 657 نیوتون متر در 6000دور در دقیقه 

گیربکس و سیستم انتقال قدرت : 6سرعته دستی- چهار چرخ متحرک 

ایمنی:2عدد ایر بگ -ترمز ABS وسیستم کنترل کشش 

گارانتی :4سال  

 

                                       

 

          

 

برای دیدن اندازه واقعی عکسها بر روی آنها کلیک کنید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد