(وبلاگ تخصصی خودرو)

(وبلاگ تخصصی خودرو)

مشخصات فنی خودرو ها-عکسهای خودرو و اطلاعاط خودروئی
(وبلاگ تخصصی خودرو)

(وبلاگ تخصصی خودرو)

مشخصات فنی خودرو ها-عکسهای خودرو و اطلاعاط خودروئی

لامبورگینی گالاردو LP550-2 والنتینو بالبونی

آقای والنتینو بالبونی یکی از رانندگان آزمایشی شرکت لامبورگینی است و برای سالهای متمادی بازخوردهای لازم رادر اختیار مهندسان ومدیران این شرکت قرار داده است.شرکت لامبورگینی نیز برای جبران زحمات اویک مدل گالاردو سفارشی با نام وی تولیدکرده است که تنها 250 دستگاه از آن تولید خواهد شد.

بالبونی نامی که تا کنون ناشناس مانده بود: 

اقای بالبونی در سال 1967 توسط بنیانگذار شرکت لامبورگینی یعنی آقای فروچو لامبورگینی استخدام شد ولی در سال 1973 وظیفه بسیار حساس و مهمی به وی واگذار گردید.تست اتومبیلهای لامبورگینی وگزارش بازخوردهای لازم برای اصلاح محصولات قبل از تولید و تحویل به مشتری.از آن زمان تا کنون آقای بالبونی تمام محصولات لامبورگینی از جمله میورا-جالپا-کونتاش-دیابلو-گالاردو و مورسیه لاگو را تست کرده و به یکی از چهره های شاخص این شرکت تبدیل شده است.وی پس از چهل سال فعالیت در شرکت لامبورگینی باز نشسته شده ولی کماکان به عنوان سفیر مخصوص لامبورگینی به کشورهایمختلف سفرو در نمایشگاها و رویدادهای مختلف شرکت میکند  

 تفاوت در عملکرد:

گالاردو بالبونی در حال حاضر تنها محصول لامبورگینی است که بصورت دیفرانسیل عقب تولید میشود.اگر چه حذف دیفرانسیل جلو و انتقال قدرت به محور عقب باعث کاهش پایداری اتومبیل میشودولی برخی رانندگان پدیده کم فرمانی و دریفت کردن را دوست دارند.از طرفی تغیرات اعمال شده در این مدل باعث افزایش ایمنی و پایداری آن شده و از این نظر جای نگرانی وجود ندارد. 

انتقال گیربکس به محور عقب مهمترین تغییری است که در این مدل صورت گرفته که آن هم کار آسانی نبود چون قسمتهایی از شاسی و سیستم تعلیق باید مورد بازنگری قرار میگرفتند.خود گیربکس و دیفرانسیل محور عقب با ضریب قفل45 درصدنیز از این قاعده مستثنی نبود.سپس نوبت به برنامه ریزی سیصتمESP رسید حالت استاندارد برای پایداری بیشتر وحالتCORSA برای دریفت کردن ولذت بردن از رانندگی . 

موتور 10 سیلندر و5.2 لیتری گالاردو 550 اسب بخار قدرت تولید میکند و از آنجایی که وزن کلی گالاردو به دلیل حذف دیفرانسیل جلویی ومتعلقات آن به1380 کیلو گرم کاهش یافته شتاب گیری0-100 کیلومتر آن نیز در مدت 3.9 ثانیه صورت میگیرد حداکثر سرعت گالردو بالبونی320 کیلومتر بر ساعت است. 

بدنه ای زیبا و استثنایی: 

این اتومبیل سفارشی دارای یک بدنه زیبا و متفاوت است که در 8رنگ ارائه و با دو نوار طولی به رنگ سفید و طلایی تزین میشود.8 رنگ بدنه شامل سفید عاجی -سبز-سیاه-نارنجی و آبی است.نوارهای طولی نیز از اتومبیلهای اسپرت دهه 1970 اقتباس شده اند.بسته به رنگ بدنه-رنگ رینگها خاکستری-سیاه یا آلومنیومی و رنگ گیره های ترمز سیاه-نارنجی یا زردخواهد بود. 

کابین در هماهنگی کامل با بدنه: 

کابین این مدل مانند بدنه آن متفاوت وسفارشی است.رنگ سیاه به عنوان رنگ استاندارد کابین پیشنهاد میشود ولی 12نوع رنگ برای پوشش چرم وجیر موجود خواهد بود.امکانات رفاهی این مدل عبارتند از:سیستم تهویه مطبوع دوگانه-سیستم صوتی پیشرفته--سیستم بالابر اکسل جلو برای عبور از موانع-بلوتوث-تلفن وسیستم ناوبری با دی وی دی-ترمزهای سرامیکی در صورت سفارش نصب خواهند شد. قیمت این اتومبیل در آمریکا 220 هزار دلار و در اروپا 162 هزار یورو و در انگلیس 138هزار پوند است. 

عکس ضمیمه

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد