(وبلاگ تخصصی خودرو)

(وبلاگ تخصصی خودرو)

مشخصات فنی خودرو ها-عکسهای خودرو و اطلاعاط خودروئی
(وبلاگ تخصصی خودرو)

(وبلاگ تخصصی خودرو)

مشخصات فنی خودرو ها-عکسهای خودرو و اطلاعاط خودروئی

شورلت کوروت ZR1 ارزان ترین سوپر اسپرت توانمند جهان

افرادی که با کوروت آشنایی دارند شاید در مواجهه با قیمت 102هزار و 45 دلاری آن تعجب کنند و گروهی از آنها ممکن است بگویند که تصور آن مشکل است که این همه از تکنولوژی در مجموعه ای عرضه شده که قیمت آن فقط حدود 100 هزار دلار است.

کوروت همواره عرضه کننده رکوردهای شتاب و سرعت خوبی بوده و این مدل واقعا سر آمد دیگران است.چون حداکثر توان تولیدی آن 638 اسب بخار در 6500 دور در دقیقه و گشتاور آن 604 پوند فیتدر 3800 درو در دقیقه است . که از یک موتور 8سیلندر V شکل مجهز به سوپر شارژر با حجم  

2/6 لیتر تامین میشود و با وزن 1511 کیلو گرمی میتواند در مدت 3/3 ثانیه به 96 کیلومتر در ساعت برسد.و مسافت 400 متر را در 4/11 ثانیه طی کند که از فراری 599 اندکی کندتر است. 

(قیمت فراری599 سه برار کوروت است)منتها در مقایسه با فراری ،میزان چسبندگی به مراتب بالاتری داردو شتاب جی بیشتری را تحمل میکند.مهمترین ویژیگی کوروت این است که چنین توان بالایی را به نحو بسیار مطلوبی در اختیار راننده میگذارد.نرمی موتور آن تقریبا با بنتلی 12 سیلندربرابری میکند و عملکرد سیستم فنر بندی آن به دلیل برخوردار بودن از سیستم کنترل سواری یا Ride Control فوق العاده خوب است و فقط لامبورگینی از ان جهت برتری دارد.هنگامی که فنر بندی آن را در حالت اسپرت قرار دهید قدری محکم تر شده ولی باعث آزار راننده نمبشود . 

لذت سواری چنانچه با سرعت 160 کیلومتر در ساعت حرکت کنید به مراتب بیش از سوپر اسپرتهایی مانند فراری599،دوج وایپر SRTO ،لامبور گینی مورسه لاگو،بنتلی کانتیننتال GT و مرسدس SL65AMG است.گیر بکس 6 سرعته دستی آن بسیار دقیق بوده و تعویض دنده ها به سرعت انجام میگیرد.صندلی های آن نیز در عین راحتی دارای تنضیمات گوناگون هستند. 

سایر مشخصات ای اتومبیل به شرح زیر هستند: 

فاصله دو محور جلو و عقب               2685 میلیمتر 

گشتاور                                       604 پوند فیت 

حد اکثر دور مجاز موتور                   6500 دور در دقیقه 

ابعاد تایرها                                  25ZR20/335 

حجم باک بنزین                             70 لیتر 

شتاب0-96 کیلومتر                       3/3 ثانیه 

شتاب0-160 کیلومتر                       4/7 ثانیه 

حد اکثر شتاب جانبی                        10/1 جی 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد