(وبلاگ تخصصی خودرو)

(وبلاگ تخصصی خودرو)

مشخصات فنی خودرو ها-عکسهای خودرو و اطلاعاط خودروئی
(وبلاگ تخصصی خودرو)

(وبلاگ تخصصی خودرو)

مشخصات فنی خودرو ها-عکسهای خودرو و اطلاعاط خودروئی

خودروی Arbitrage GT

روح ایتالیایی در سوپر اسپرت 1000 اسب بخاری 

دو سال پیش بود که شرکت Cobra International خبر تولید محدود خودروی Arbitrage GT را اعلام کردند. خودرویی سبک وزن که تقریبا به طور کامل از فیبر کربن ساخته شده بود. اما 8 ماه بعد اتفاق جدیدی افتاد و تیم مهندسی شرکت کبری با همکاری مهندسی ایتالیایی به نام Giotto Bizzarrini و بر اساس پلت فرم Arbitrage GT تصمیم به ساخت مدل جدیدی از خودروی Bizzarrini مدل P538 گرفتند.

از آن زمان تا کنون مهندسان این شرکت در حال کار بر روی یک خودروی استثنایی با روح ایتالیایی هستند که امسال تنها 4 دستگاه از آن ساخته خواهد شد. قرار است اولین مدل ساخته شده از این سوپر خودروی گران قیمت در ماه نوامبر (آبان) برای انجام تستهای مختلف آماده شود.
در بین سالهای 1966 تا 1968 آقای بیزارینی دو دستگاه خودروی P538 با بهره گیری از موتور 8 سیلندر شورولت ساخت. وی طراح اصلی ساخت خودروهایی چون Testa Rossa , Grifo lso, Rivolta GT است. او همچنین طراح موتور 12 سیلندر لامبورگینی در مدل GTV 350 است. شباهت های زیادی که این خودرو با محصول ساخته شده توسط شرکت کبری، یعنی Arbitrage GT داشت، آقای بیزارینی و مسئولان شرکت کبری را به فکر همکاری با یکدیگر انداخت. فردی به نام استفان شولتز که در طراحی Arbitrage GT حضور داشت، به عنوان سرپرست تیم طراحی خودروی جدید بیزارینی با نام Scuderia Bizzarrini P538 انتخاب شد. برای افزایش ایمنی سرنشینان، در مدل قبلی تغییراتی در بخش شیشه جلو انجام شد و برای حفاظت از سر راننده و سرنشین نیز یک سقف تاشوی فلزی تعبیه شد.
طراحی داخلی این خودرو با همکاری دانشگاه Silapakorn ایتالیا انجام شده است. نتیجه این همکاری نیز خودرویی اسپرت با صندلی های چرم، صفحه تاچ اسکرین برای کنترل بیشتر بخشهای خودرو و نمایشگرهای سرعت و دور موتور کلاسیک است که سنت و مدرنیته را به نحوی چشم نواز در کنار هم قرار داده است.
هم اکنون بر روی این خودرو موتور شورولت LS7 قرار دارد اما مشتریان می توانند مدل Twin Turbo این موتور را با قدرتی بالغ بر 1000 اسب بخار سفارش دهند. گیربکس Scuderia Bizzarrini P538 نیز از نوع 6 سرعته CIMA است که بر روی خودروهایی چون زوندا و کوئینزگ نیز قرار دارد. کلاچ این خودرو توسط شرکت AP Racing، کمک فنرها توسط Penske، ترمزها توسط Forgeline، تایرها توسط بریجستون و صندلی ها توسط Recaro Custom ساخته شده اند.
تنها 100 دستگاههرچند تاکنون قیمت نهایی این خودرو اعلام نشده اما مسئولان شرکت کبری می گویند: خودرویی که مشتریان از ما در قبال پولی که می دهند تحویل میگیرند، نسبت به سایر خودروهای سوپر اسپرتی که خودرو سازان دیگر می سازند، بسیار ارزان تر و مقرون به صرفه تر است.
قرار است در طول 4 سال فقط 100 دستگاه از این خودرو تولید شود 

مشخصات فنیموتور: شورولت LS7 هشت سیلندرموقعیت موتور: به صورت طولی در وسطقدرت: 745/7 کیلو وات برابر با 1000 اسب بخارنوع رینگ ها: Forgelineتایرهای جلو: بریجستونتایرهای عقب: بریجستونترمزهای جلو: Alcon Disksترمزهای عقب: Alcon Disksتعلیق جلو: Penske Shock Absorbersتعلیق عقب: Penske Shock Absorbersگیربکس: CIMA با 6 دندهکلاچ: Ap Racing 

عکسهای ضمیمه: 

۱-۲

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد